Gastro other

אנדוסקופיה וושטית באמצעות קפסולה יעילה כבדיקת סקר לאבחון Barrett’s

ממחקר ישראלי חדש שהשווה אנדוסקופיה קלסית של דרכי העיכול העליונות ל- M2A esophageal capsule endoscope (ECE) עולה שה-ECE היא אופציה יעילה ו”ידידותית למשתמש” כבדיקת סקר בחולים הנמצאים בסיכון גבוה לפתח Barrett’s esophagus.

תוצאות המחקר הוצגו ע”י דר’ ראול אליקים, מנהל המחלקה הגסטרואנטרולוגית בביה”ח רמב”ם. במחקר השתתפו 106 חולים הסובלים מרפלוקס קיבתי-וושטי (GERD). כל החולים שהו בצום למשך 6 שעות ואז עברו את בדיקת ה-ECE. לאחר מכן הם עברו סדציה ואנדוסקופיה קלסית.

החוקרים סיפרו שבאמצעות ה-ECE אובחנו 32 מתוך 33 המקרים של Barrett’s. רגישות הבדיקה לאבחון Barrett’s היתה 97%, הסגוליות 99%, ה- positive predictive value היה 97% וה- negative predictive value עמד על 99%. התוצאות באבחון של אזופגיטיס היו דומות.

דר’ אליקים ציין שהבדיקה עשויה אף לשפר את שיעור ביצוע בדיקות הסקר מכיוון שהיא אינה דורשת צום או סדציה. “החולה בולע את הקפסולה ולאחר 2 דקות בתנוחת supine החולה מורם לזוית 30 מעלות ל-2 דקות נוספות ואח”כ ל-60 מעלות לעוד דקה, כך שכל הבדיקה אורכת כ-5 דקות” הוא הוסיף. הקפסולה מכילה 2 מצלמות ומעבירה 4 תמונות בשניה ובערך 980 תמונות בזמן המעבר בוושט.

הקפסולה, המיוצרת ע”י Given Imaging ומשווקת תחת השם PillCam ESO, קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי ב-26 באוקטובר.

מחירה של הבדיקה לא פורסם אך ההערכות מדברות על מחיר דומה לזה של הקפסולה להדמיית המעי הדק, כלומר כ-500$, מחיר שלדעת רופאים שלא השתתפו במחקר הוא כנראה גבוה מדי לבדיקת סקר.

ACG 69th Annual Scientific Meeting: Abstract 1. Presented Nov. 1, 2004

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה