Gastro other

אישורי FDA ו-EU : שבוע ראשון יולי 2004

ב-6 ליולי אישר ה-FDA את השימוש ב- technetium (99m Tc) fanolesomab (NeutroSpec)המיוצר ע”י חברת Palatin Technologies, Inc.להדמיה בחולים מעל גיל 5 שנים הסובלים מסימנים וסימפטומים של אפנדציטיס. התכשיר מכיל נוגדנים מונוקלונלים כנגד CD-15 המסומנים ע”י טכנציום וקושרים באופן סלקטיבי נויטרופילים באיזור הזיהום ואז מודגמים באמצעות מצלמת גמא. התכשיר מאפשר לבצע הדמיה פונקציונלית של הזיהום תוך פחות משעה וכעת נמצא בבדיקה באינדיקציות נוספות כמו אוסטאומיילטיס, FUO, אבצס פוסט-ניתוחי, IBD ומחלות ריאה.

ב-7 ביולי אישר ה-FDA את השימוש במערכת דה-וינצ’י- מכשיר אנדוסקופי דמוי-רובוט המיוצר ע”י חברת Intuitive Surgical Inc.  בניתוחי Coronary Artery Bypass Graft (CABG) בהם קיימת גישה ישירה לחזה באמצעות סטרנוטומיה או תורקוטומיה. המכשיר , שאושר בעבר לניתוחי כריתת כיס מרה ורפלוקס לפרוסקופים ולניתוחי חזה אחרים, מורכב מ-3 זרועות רובוטיות הנשלטות ע”י המנתח באמצעות ידיות ודוושות רגל. המכשיר כולל מחשב וצג וידאו.

ב-30 ביוני אישר ה-FDA את השימוש ב- Gatifloxacin (Tequin) תרופה שפותחה ע”י Bristol-Myers Squibb Co. לטיפול בדלקת ריאות הנרכשת בקהילה ונגרמת ע”י multidrug-resistant Streptococcus pneumoniae. התרופה יכולה להנתן בטבליה או בזריקה והאינדיקציות שלה כוללות גם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה ונגרמה ע”י Haemophilus influenzae, H. parainfluenzae, Moraxella catarrhalis, Staphylococcus aureus, Mycoplasma pneumoniae, Chlamydia pneumoniae ו- Legionella pneumophila.

ב-6 ביולי אישרה הועדה האירופאית את השימוש ב- Pregabalin (Lyrica)המיוצרת ע”י Pfizer לטיפול בכאב נוירופתי פריפרי וכטיפול משלים ב-Partial Seizure בחולים הסובלים מאפילפסיה.

התרופה אושרה לשימוש באיחוד האירופאי ועדיין לא קיבלה את אישור ה-FDA. האישור התבסס על 10 מחקרים שהקיפו יותר מ-9000 חולים מ-10 ארצות. הטיפול הביא להפחתה של 50% מהכאב בכ-47% מהחולים שסבלו מכאב נוירופתי פריפרי בעקבות סוכרת  או בעקבות זיהום בהרפס. שיפור חל גם בהפרעות השינה ומצב הרוח שהיו קשורים בכאב.

כטיפול משלים בהתקפים חלקיים מתמשכים ה- pregabalin הפחית את מספר ההתקפים ב-51% תוך שבוע מתחילת הטיפול. תופעות הלוואי של הטיפול כללו סחרחורות וישנוניות והיו קשורות למינון.

ב-7 ביולי אישרה הועדה האירופאית את ה- Interceptor Plus Carotid Filter System שפותחה ע”י חברת Medtronic, Inc. לשימוש באיחוד האירופאי. מטרת המתקן למנוע מעבר של אמבוליות במהלך החדרת סטנט  לעורק הקרוטידי והוא אמור להפחית את הסיכון לאירוע מוחי איסכמי במהלך הפרוצדורה. הפילטר מוחדר בזמן הפרוצדורה לעורק הקרוטידי. לאחר סיום הפרוצדורה של הכנסת התומכון והרחבתו בעורק המתקן נסגר ומוצא מהעורק עם החלקיקים שבתוכו. המתקן מתאים לעורקים שקוטרם בין 4.25 ל-6.25 מ”מ.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה