Gastro other

ביטוי מוגבר של גנים כגורם פרוגנוסטי רע בסרטן הוושט

מחקר חדש מצביע על כך שביטוי עודף של הגנים ל- thymidylate synthase (TS) ו- thymidine phosphorylase (TP) עשוי להצביע על פרוגנוזה רעה בחולים הסובלים מסרטן של הוושט.

הטיפול הכימותרפי המקובל כיום בסרטן הוושט הוא שילוב של 5-fluorouracil (5-FU) ו- cisplatin (CDDP).

החוקרים ציינו שבמחקרים קודמים כבר הודגם הקשר בין ביטוי בעודף של הגנים הללו וחוסר תגובה של קרצינומות של המעי הגס, הקיבה, הראש והצוואר ושל השד לטיפול ב-5FU. כמו כן נצפה ביטוי מוגבר של TP בקרצינומות שונות בהן הוא היה קשור בפרוגנוזה רעה יותר. 

החוקרים בדקו גידולים של הוושט שנכרתו בניתוח ב-18 גברים ו-11 נשים. גילם הממוצע היה 63.2 ו-28% מהם היו מעשנים כבדים. מבין הגידולים 65.5% היו מסוג קרצינומה קשקשית ואילו 34.5% היו מסוג אדנוקרצינומה.

החוקרים בדקו את רמות הביטוי של TS ו-TP וניתחו את התוצאות בהקשר למצב החולה והתגובה הקלינית שלו לטיפול.

החוקרים מצאו ש-59.3% מהגידולים היו חיוביים ל-TS ו-74.1% ל-TP, בשני המקרים היתה קורלציה מובהקת סטטיסטית בין ביטוי הגנים לעישון.

החוקרים מצאו שיש קורלציה מובהקת בין רמות TP גבוהות ל- grade של הגידול ופחות מובהקת (P = .083) למעורבות בלוטות הלימפה, לגבי TS לא נמצאה קורלציה דומה.

על סמך תוצאות אלה ומכיוון שהמדדים שנמצאו קשורים לביטוי של הגנים מצביעים על פרוגנוזה רעה בחולים עם סרטן של הוושט, הציעו החוקרים לבצע בדיקות אימונוהיסטוכימיות בדגימות מהגידולים הללו על מנת שניתן יהיה להעריך מי מהחולים יגיב טוב יותר לטיפול.

לידיעה בדוקגייד 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה