Gastro other

השימוש בפרוביוטיקה בפורמולות לתינוקות בטוח ונסבל היטב (Am J Clin Nutr)

ממחקר חדש עולה שפורמולות לתינוקות עם תוספת פרוביוטית נסבלות היטב, בטוחות לשימוש ובנוסף לכך תינוקות הניזונים מהן סובלים פחות מכאבים ומזדקקים פחות לטיפול אנטיביוטי.

במחקר הפרוספקטיבי נטלו חלק 118 תינוקות בריאים בגילאים 3-24 חודשים (בתחילת המחקר). הם חולקו ל-3 קבוצות, האחת קיבלה פורמולה המכילה 1 x 107 colony-forming units (CFU)/g של Bifidobacterium lactis ו- Streptococcus thermophilus, השניה-1 x106 CFU/g של אותם חיידקים והשלישית קיבלה פורמולה ללא תוספת פרוביוטית.

הקבוצות היו זהות מבחינת גיל, מין ומשך הזמן שהתינוקות צרכו את הפורמולה.

החוקרים דיווחו שבהשוואה לתינוקות שקיבלו פורמולה ללא תוספת, התינוקות שקיבלו את הפורמולה עם התוספת הפרוביוטית סבלו מפחות כאבים או איריטביליות, הזדקקו פחות לטיפול אנטיביוטי (שני הנתונים מובהקים סטטיסטית) ולא היתה להם בעיה בצריכת הפורמולה.

החוקרים ציינו שלמיטב ידיעתם מדובר במחקר הראשון שבודק הוספת חיידקים חיים לתזונה לתקופה ממושכת והממצאים הראו שתוספת החיידקים שנבדקה נסבלה היטב, היתה בטוחה ולא פגעה בצמיחה.

החוקרים הדגישו שעל מנת שניתן יהיה להמליץ על הוספת חיידקים ספציפים לפורמולות חובה לבצע מחקרים ארוכי טווח שיבדקו את הבטיחות של הפורמולות המכילות את הזנים הללו.

Am J Clin Nutr. 2004;79:261-267

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה