Fractures

אטופיק דרמטיטיס מלווה בסיכון מוגבר לשברים (Ann Allergy Asthma Immunol)

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס שיעורי היארעות מוגברים של שברים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי דלקת כרונית על-רקע אטופיק דרמטיטיס עשויה לפגוע בבריאות העצם. כעת הם ביקשו לבחון את הסיכון ארוך הטווח לשברים בקרב חולים אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר LHID 2000 (Longitudinal Health Insurance Dataset) ו-LHID 2010, המהווים חלק ממאגר National Health Insurance Research Database. המחקר כלל 36,855 חולים שאובחנו עם אטופיק דרמטיטיס ו-147,420 ביקורות, בגיל ממוצע של 22.6 שנים ומעקב ממוצע של 6.8 שנים.

התוצאים שנבחנו היו שבר בכל אתר עם אשפוז לבית חולם או אבחנה דומה לפחות שלוש פעמים. החוקרים סיווגו את השברים כשברים פתולוגיים או שברים של חוליות, אגן, עצם הכתף, רדיוס ואולנה, צוואר ירך, ירך, טיביה ופיבולה, או קרסול.

שברים תועדו ב-1,518 חולים (4.12%) בחולים עם אטופיק דרמטיטיס וב-5,579 חולים (3.78%) בזרוע הביקורת (p=0.003).

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס תועדו שיעורי היארעות מצטברים של שברים לאורך 16 שנים עמדו על 8.043%, אשר היו גבוהים יותר משמעותית משיעור של 7.366% בזרוע הביקורת (p=0.002).

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס תועד שיעור גבוה יותר משמעותית של שברי חוליות, אשר היו השברים האוסטיאופורוטיים הנפוצים ביותר בהשוואה לביקורות (0.65% לעומת 0.52%, p=0.004).

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית עד חמורה תועדו שיעורי היארעות מצטברים גבוהים יותר משמעותית של שברים (10.669%, p<0.001). מניתוח רב-משתני עלה כי אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה לוו בעליה משמעותית  בסיכון לשברים (יחס סיכון מתוקן של 1.31, רווח בר-סמך 95% של 1.08-1.59).

מהנתונים עולה כי בקרב מטופלים בתרופות אנטי-ריאומטיות (יחס סיכון של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.53-0.9), המשמשים לעיתים קרובות לטיפול באטופיק דרמטיטיס, ופוטותרפיה (יחס סיכון מתוקן של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.95) הסיכון לשברים היה נמוך יותר.

למרות שנשים מצויות בסיכון מוגבר לאוסטיאופורוזיס ושברים, החוקרים זיהו קשר בין גברים עם אטופיק דרמטיטיס ובין סיכון מוגבר לשברים (יחס סיכון מתוקן של 1.51, רווח בר-סמך 95% של 1.44-1.59).

גורמי סיכון בלתי-תלויים, דוגמת אוסטיאופורוזיס (יחס סיכון מתוקן של 1.63, רווח בר-סמך 95% של 1.45-1.82), מצב לאחר-מנופאוזה (יחס סיכון מתוקן של 1.18, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.32) וכל עליה של שנה בגיל (יחס סיכון מתוקן של 1.01, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.01), תמכו גם כן בממצאים אלו.

לסיכום, תוצאות המחקר מצביעות על סיכון מוגבר לשברים בחולים עם אטופיק דרמטיטיס והחוקרים קוראים להגביר את המודעות לסיכון לשברים באוכלוסיה זו.

Ann Allergy Asthma Immunol. 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שיעור סיבוכים נמוך יותר עם בורג ללא ראש לעומת מיני-פלטה לטיפול בשברי ראש רדיוס (J Shoulder Elbow Surgery)

    שיעור סיבוכים נמוך יותר עם בורג ללא ראש לעומת מיני-פלטה לטיפול בשברי ראש רדיוס (J Shoulder Elbow Surgery)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder and Elbow Surgery עולה כי שימוש בבורג ללא ראש מוביל לתוצאות טובות יותר ממיני-פלטה בחולים לאחר שבר ראש רדיוס, כולל טווח תנועה טוב יותר ושיעור סיבוכים נמוך יותר, למרות שיעורי איחוי שבר דומים. המחקר הפרוספקטיבי, חד-מרכזי, אקראי, כלל 60 חולים שעברו ניתוח בשל שבר מבודד של […]

  • יעילות דומה של Lebrikizumab ו-Dupilumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    יעילות דומה של Lebrikizumab ו-Dupilumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי ל- Lebrikizumab ו-Dupilumab (דופיקסנט) יעילות דומה בטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס.  החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של 98 מחקרים עם 24,707 משתתפים עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה שקיבלו טיפול אימונו-מודולוטורי במשך לפחות שמונה שבועות. התוצאים העיקריים כללו את מדדי EASI (או Eczema Area […]

  • הפסקת עישון מפחיתה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה (JAMA Dermatol)

    הפסקת עישון מפחיתה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה (JAMA Dermatol)

    הפסקת עישון מפחיתה משמעותית את הסיכון להתפתחות הידראדניטיס סופורטיבה, כאשר הירידה בסיכון בולטת במיוחד 3-4 שנים לאחר הפסקת עישון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מקוריאה שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology. החוקרים השלימו מחקר עוקבה מבוסס-אוכלוסייה שהתבסס על נתונים ממאגר Korean National Health Insurance Service Database. מדגם המחקר כלל 6,230,189 משתתפים מדרום קוריאה שעברו שתי בדיקות […]

  • חשיבות הערכת בריאות העצם בחולים עם מחלת צליאק (Scandinavian Journal of Gastroenterology)

    חשיבות הערכת בריאות העצם בחולים עם מחלת צליאק (Scandinavian Journal of Gastroenterology)

    בחולים עם מחלת צליאק שכיחות גבוהה של אוסטיאופורוזיס ושברים, כאשר מדד FRAX (או Fracture Risk Assessment Tool) עשוי לסייע בהערכת בריאות העצם באוכלוסיית חולים זו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Scandinavian Journal of Gastroenterology. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 593 מבוגרים מבריטניה עם מחלת צליאק מוכחת בביופסיה. כל המשתתפים עברו בדיקת Dual-Energy X-ray […]

  • הוספת Nemolizumab לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים משפר פרוריגו נודולריס (Br J Dermatol)

    הוספת Nemolizumab לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים משפר פרוריגו נודולריס (Br J Dermatol)

    הוספת Nemolizumab במינונים של 30 מ”ג ו-60 מ”ג לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים הוביל לתוצאות חיוביות במתבגרים עם פרוריגו נודולריס (Prurigo Nodularis), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום יש אפשרויות טיפול מוגבלות לפרוריגו נודולריס, כאשר לחלק גדול מהם יעילות לא-מספקת. Nemolizumab הינו נוגדן חד-שבטי ניסיוני הנקשר […]

  • הקלה מהירה בגרד מנבאת תגובה לטיפול בדופיקסנט בחולים עם Bullous Pemphigoid (מתוך Dermatology)

    הקלה מהירה בגרד מנבאת תגובה לטיפול בדופיקסנט בחולים עם Bullous Pemphigoid (מתוך Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Dermatology עולה קורלציה חיובית בין הקלה מהירה בתלונות על גרד עורי בעקבות התחלת טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) ובין התגובה לטיפול התרופתי בחולים עם אבחנה של Bullous Pemphigoid. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Bullous Pemphigoid הינה מחלה שלפוחתית אוטואימונית הנפוצה ביותר הפוגעת לרוב בקשישים. מרבית אפשרויות הטיפול הסיסטמי כוללות תרופות לדיכוי חיסוני […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה