Fractures

השוואה בין תכשירים נוגדי ספיגת עצם בטיפול באוסטאופורוזיס לאחר מנופאוזה (Eur Rev Med Pharmacol Sci)

מתוצאות סקירה חדשה להשוואה עקיפה בין התועלת של ביספוספנטים שונים ו-Denosumab במניעת שברי חוליות על-רקע אוסטיאופורוזיס, עולה כי הטיפול ב-Zoledronate צפוי להביא לשיעור הירידה הגדול ביותר בהשוואה לפלסבו בשברי חוליות על רקע אוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ביספוספנטים נחשבים כטיפול קו-ראשון למניעה וטיפול באוסטיאופורוזיס, עם עדויות לירידה משמעותית בשיעורי ההיארעות של שברי חוליות חדשים, בהשוואה לפלסבו. לאחרונה, פורסמו עדויות לפיהן Denosumab מפחית הופעת שברי חוליות חדשים ע”י חסימת RANK . אין מחקרים שערכו השוואה ראש בראש בין התרופות הללו.

השוואת טיפולים משולבים, הרחבה של מטה-אנליזה מסורתית, מאפשרת להשוות בו-זמנית בין מספר תרופות ולספק עדות סינטטית ליעילות עם טווח סבירות באשר לטיפול הטוב ביותר. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות בו-זמנית בין Alendronate , Risedronate , Ibandronate , Zoledronate ו-Denosumab במניעת שברי חוליות על-רקע אוסטיאופורוזיס.

החוקרים חיפשו אחר מחקרים אקראיים שכללו את התרופות הללו. מחקרים אקראיים ומבוקרים שכללו טיפול כפול-סמיות במשך שלוש שנים לפחות נכללו בסקירה. החוקרים לא כללו בסקירה מחקרים בגברים או מחקרים להערכת אוסטיאופורוזיס על-רקע טיפול בגלוקוקורטיקואידים. כמו כן, לא כללו מחקרים עם תוצאים עיקריים או משניים שכללו ערכים רציפים דוגמת צפיפות עצם, או מחקרים שהשוו בין משטרי מינון שונים של אותו תכשיר, שלא משמשים כיום בפרקטיקה הרפואית.

Eur Rev Med Pharmacol Sci. 2013 Mar;17(5):658-67

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה