Fractures

האם צריכת סידן מפחיתה סיכון לשברים בגיל מתקדם? (BMJ)

הגדלה הדרגתית של צריכת הסידן בתזונה מעל החמישון הראשון לא לוותה בירידה נוספת בסיכון לשברים או אוסטיאופורוזיס בנשים, כך עולה ממחקר חד שפורסם במהדורת 24 במאי של BMJ.

לדברי החוקרים, קשה לבסס המלצות בנוגע לצריכת סידן על-בסיס התוצאות ממחקרים קליניים ומחקרי עוקבה קודמים. מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים מצאה כי תוספי סידן הובילו לירידה מתונה, אם בכלל, בסיכון לשברים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין צריכת תזונה בתזונה בטווח הארוך ובין הסיכון לשברים מכל סוג, שברי ירך ואוסטיאופורוזיס. מדגם המחקר כלל 5022 נשים. הנשים היו במעקב במשך 19 שנים להערכת שברים מכל סוג ושברי ירך.

1012 נשים אובחנו עם אוסטיאופורוזיס (20%). החוקרים מדווחים על קשר לא-ליניארי בין צריכת סידן בתזונה ובין הסיכון לשברים. בחמישון התחתון של צריכת סידן, שיעור אירועי שבר ראשון מכל סוג עמד על 17.2 ל-1000 שנות-אדם בסיכון לעומת 14 ל-1000 שנות אדם בסיכון בחמישון השלישי (יחס סיכון של 1.18). באשר לשבר ירך ראשון, יחס הסיכון היה 1.29 ויחס הסיכויים לאוסטיאופורוזיס היה 1.47.

שיעור השברים בחמישון התחתון היה בולט יותר עם צריכה מעטה של וויטמין D. למרות שצריכת סידן בכמות הגבוהה ביותר (חמישון עליון) לא הביאה לירידה נוספת בסיכון לשברים כמל סוג, או בסיכון לאוסטיאופורוזיס, היא לוותה בשיעור גבוה יותר של שברי ירך (יחס סיכון של 1.19).

במדגם הנוכחי, הגדלה הדרגתית של צריכת הסידן בתזונה מעל לחמישון הראשון לא לוותה בירידה נוספת בסיכון לשברים או אוסטיאופורוזיס.

BMJ. 2011;342:d1473

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה