Fractures

ה-IOF ו-ESCEO פרסמו נייר עמדה משותף על הקשר בין טיפול ארוך טווח בביספוספנטים ושברי ירך אטיפיים

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

ה- European Society on Clinical and Economic Aspects of Osteoporosis and Osteoarthritis (ESCEO) וה- International Osteoporosis Foundation (IOF) פרסמו נייר עמדה משותף, העוסק בקשר שבין שברי ירך סוב-טרוכנטריים ובין טיפול ארוך טווח בביספוספנטים.

דיווחי מקרה שפורסמו לאחרונה העלו חשש לקשר אפשרי בין טיפול בביספוספנטים ובין שברי ירך. נייר העמדה שפרסמו ה-ESCEO וה-IOF נכתב במטרה לבחון את הראיות הקיימות בנושא.

ע”פ הכותבים, שברים אטיפיים הם נדירים במטופלים הנוטלים ביספוספנטים, עם היארעות מוערכת של 1 ל-1,000 מטופלים לשנה.

בדיווחי מקרה וסקירות קודמות עלה חשד לקשר אפשרי בין נטילת ביספוספנטים ובין עליה בסיכון לשברים אטיפיים. עם זאת, מחקר רחב היקף המבוסס על רישום מקרים וכן מחקרים רטרוספקטיביים נוספים לא מצאו קשר בין השניים. לפיכך הכותבים מסבירים כי דרושים מחקרים נוספים, על מנת להעריך האם אכן קיים קשר בין נטילת ביספוספנטים ובין שברי ירך אטיפיים.

הכותבים מדגישים כי הראיות הקיימות תומכות ביתרונות הטיפול בביספוספנטים, אשר עולים על הסיכון האפשרי הנמוך יחסית לשברים אטיפיים.

הם ממליצים למטופלים לדון ביתרונות וחסרונות הטיפול עם הרופאים המטפלים, ולא להפסיק את נטילת התרופות על דעת עצמם. כאשר מטופל בביספוספנטים מתלונן על כאב בירך רצוי לבצע בדיקה קלינית והערכה רדיולוגית, ולשקול ייעוץ אורתופדי לפי הצורך. כמו כן, יש לקבל את ההחלטות הטיפוליות באופן אישי עבור כל מטופל.

לאתר ה-IOF

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה