FMF

דלקת לחמית אלרגית פוגעת באיכות החיים של ילדים והוריהם (JAMA Ophthalmology)

איכות החיים של ילדים עם דלקת לחמית אלרגית נמוכה יותר משמעותית בחולים ובהורים שלהם, בהשוואה לילדים ללא דלקת לחמית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology.

החוקרים כותבים כי למרות מחקרים שדיווחו על איכות החיים של חולים עם דלקת לחמית אלרגית, אין מחקרים שהתמקדו בילדים, האוכלוסייה בה השכיחות הגבוהה ביותר של המחלה העינית. בנוסף, מחקרים אלו לא בחנו את ההשפעה של האבחנה של ההורים.

החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת פרוספקטיבי, אשר בחן נתונים אודות 92 צעירים בגילאי 5-18 שנים עם דלקת לחמית אלרגית (83.7% בנים) והוריהם (72.8% נשים). בנוסף ל-96 ילדים בגיל תואם (57.3% בנות) והוריהם (79.2% נשים) ששימשו כביקורות.

החולים עם דלקת לחמית אלרגית סווגו לאלו עם VKC (Vernal Keratoconjunctivitis, 23 ילדים) או AKC (Atopic Keratoconjunctivitis, 7 ילדים) ודלקת לחמית אלרגית עונתית (, 26 ילדים), או דלקת לחמית אלרגית כל-שנתית (36 ילדים).

החוקרים התבססו על שאלון PedsQL (Pediatric Quality of Life Inventory) להערכת ציוני הילדים הורים, אשר נעו בין 0-100.

חציון מדדי PedsQL היה נמוך יותר בילדים עם דלקת לחמית אלרגית (69.6 לעומת 96.7, p<0.001) והוריהם (68.8 לעומת 96.5, p<0.001). עם זאת, הירידה באיכות החיים הבריאותית הייתה גדולה יותר משמעותית בילדים עם VKC/APC בהשוואה לאלו עם נזלת אלרגית עונתית או כל-שנתית (הבדל של 3.3-) והוריהם (הבדל של 4.3-).

בנוסף, מדד גבוה יותר בצביעת פלואורסצין של הקרנית לווה במדדי איכות חיים נמוכים יותר בילדים עם דלקת אלרגית של הלחמית. עוד תוארה קורלציה בין מדד גבוה יותר בצביעת פלואורסצין של הקרנית ומספר התייעצויות קליניות ובין איכות חיים ירודה בהורים.

החוקרים זיהו קשר בין מדדי איכות החיים של ההורים ובין מדדי איכות החיים של ילדיהם (p<0.001).

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין דלקת לחמית אלרגית ובין איכות החיים של ילדים והוריהם, כאשר יש מקום להשלים הערכה מפורטת של איכות החיים לשיפור הטיפול בילדים עם מחלה עינית זו.

JAMA Ophthalmology 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה