Flu

היעילות של פוסטביוטיקה על תסמיני הצטננות/שפעת בילדים בריאים (Pediatric Research)

מחקר חדש שפורסם ב-Pediatric Research, בדק את היעילות והבטיחות של תוסף EpiCor על תסמיני הצטננות/שפעת בקרב ילדים בגילים 4 – 12 שנים במשך 84 ימים

מחקר כפול-סמיות, אקראי, מבוקר פלצבו, שפורסם בכתב העת Pediatric Research הראה כי תוסף הפוסטביוטיקה, EpiCor, עשוי להפחית את חומרת תסמינים של הצטננות ושל שפעת בילדים, ומאפשר למטפלים להפחית את הטיפול בתרופות.

המחקר בדק את היעילות והבטיחות של פוסטביוטיקה EpiCor על תסמיני הצטננות ושפעת בילדים בריאים בגילים 4 – 12 שנים במהלך עונת השפעת 2022 – 2023 באונטריו, קנדה. פוסטביוטיקה הן תרכובות המורכבות ממיקרו־אורגניזמים מומתים, לרוב עם המטבוליטים שלהם. לפוסטביוטיקה יש יתרונות בטיחותיים על פני פרוביוטיקה, שכן היא לא כוללת סיכון לטרנסלוקציה של מעיים, עמידות חיידקית או החמרה של דלקת מקומית.

המחקר כלל 233 ילדים מבית ספר או ממעון יום שקיבלו 500 מ”ג EpiCor או פלצבו בצורת סוכריות גומי במשך 84 ימים. התוצאות העיקריות של המחקר הראו כי תוסף EpiCor הפחית תחלואה בהצטננות ובשפעת בכ- 10% בהשוואה לפלצבו והפחית משמעותית את שכיחות תסמיני ההצטננות והשפעת וכן את משך המחלה בהשוואה לפלצבו. מעבר לכך נצפתה חומרה נמוכה יותר של תסמינים ספציפיים כמו כאב גרון וכאבי שרירים.

בנוסף, ריכוז ה-sIgA (נוגדן מוקוזלי) עלה ב-21.5% מקו הבסיס ביום 84 בקבוצת EpiCor, לעומת עלייה של 11.7% בלבד בקבוצת הפלצבו. המחקר גם מצא כי השימוש בתרופות להצטננות  ולשפעת היה נמוך יותר בקבוצת EpiCor. חשוב לציין כי EpiCor נמצא בטוח ונסבל היטב באוכלוסייה הנחקרת, מה שמחזק ממצאי בטיחות קודמים.

המחקר מדגיש את החשיבות של הפחתת חומרת תסמיני הצטננות ושפעת בילדים, במיוחד לאור האתגרים הקיימים ביעילות חיסוני השפעת. החוקרים ממליצים על מחקרים עתידיים לבחינת המנגנונים שבאמצעותם EpiCor משפיע על מערכת החיסון המתפתחת בילדים.

לכתבה ב- Pediatric Research

EPICOR GUMMIES משווק בישראל בבלעדיות ע”י נוה פארמה תחת המותג PROBIOTICS KIDS

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה