Flu

הערכת תוצאות טיפול בפראצטמול כנגד שפעת (Respirology)

שפעת

במאמר שפורסם בכתב העת Respirology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול סדיר בפראצטמול לא השפיע על השלת הנגיף, חום גוף או תסמינים קליניים בחולים עם זיהום מוכח בנגיף שפעת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול להורדת חום מומלץ לזיהום בשפעת. במודלים של בעלי חיים טיפול להורדת חום מביא לעליה בשיעורי תמותה עקב שפעת וכעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של פראצטמול על התוצאות במבוגרים עם זיהום בשפעת.

מדובר במחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל מבוגרים בגילאי 18-65 שנים עם מחלה דמוית-שפעת ותוצאה חיובית במבחן מהיר לשפעת. הטיפול כלל פראצטמול במינון 1 גרם, שניתן ארבע פעמים ביום, או פלסבו תואם, למשך חמישה ימים. החוקרים עקבו אחר חום הגוף ומדדי התסמינים בימים 5-14 או עת הרזולוציה בתסמינים. התוצא העיקרי היה השטח מתחת לעקומת PCRlog10 של העומס הנגיפי מתחילת המחקר ועד לאחר חמישה ימים.

מדגם המחקר כלל 80 משתתפים, שחולקו באקראי, כאשר אף אחד לא אבד במהלך המעקב וחולה אחד בלבד פרש לאחר ארבעה ימים. 22 חולים בקבוצת הפלסבו היו חיוביים לזיהום בשפעת בבדיקת PCR וכך גם 24 מהחולים בקבוצת ההתערבות. השטח מתחת לעקומת PCRlog10 של העומס הנגיפי עמד על 4.40 בקבוצת הפלסבו ו-4.64 בקבוצת הטיפול בפראצטמול. בכל המשתתפים לא תועדו הבדלים במדדי התסמינים, חום הגוף, זמן עד לרזולוציה של המחלה והמצב הבריאותי.

החוקרים כותבים כי עדיין אין מספיק עדויות באשר לשימוש בפראצטמול לטיפול בשפעת.

Respirology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה