Flu

ההשפעה של חיסון אימהי כנגד שפעת H1N1 על הצאצאים (BMJ)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי חיסון כנגד שפעת H1N1 במהלך ההיריון אינו משפיע על הסיכון ללידת מת, תמותת יילוד או תמותה מאוחרת של הצאצא.

מטרת המחקר הייתה לבחון את שיעורי התמותה של צאצאים לאימהות שחוסנו כנגד נגיף Influenza A(H1N1)pdm09 במהלך ההיריון.

מדובר במחקר עוקבה שנערך בשבעה אזורים בשבדיה והתבסס על חיסונים שניתנו בין 2 באוקטובר, 2009, ועד 26 בנובמבר, 2010. נתוני חיסונים כנגד H1N1 נבחנו אל מול נתוני הריון ולידה ונתוני תמותת צאצאים לאחר 275,000 לידות (מתוכן 1,203 לידות מת) של 137,886 אימהות. מבין צאצאים אלו, 41,183 נחשפו לחיסון Pandemrix, חיסון חד-ערכי אדג’וונטי כנגד H1N1, במהלך החיים העובריים.

קבוצת ההשואה הראשונית כללה הריונות של נשים שלא חוסנו במהלך אותה תקופה קלנדרית. בהשוואה שניה נבחנה קבוצה של אחים/אחיות שלא נחשפו לפני הלידה לחיסון ושימשו כביקורות. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון ללידת מת, תמותה מוקדמת (ימים 0-6 לאחר הלידה) ותמותה בשלב מאוחר יותר (החל משבוע לאחר הלידה) של יילודים לאימהות מחוסנות בהשוואה ליילודים לאימהות לא-מחוסנות, תוך תקנון לגיל האם בעת הלידה, מדד מסת גוף, הריונות קודמים, עישון, מדינה, הכנסה ומין היילוד.

מהתוצאות עולה כי חיסון AS03 כנגד H1N1 במהלך ההיריון אינו משפיע על הסיכון ללידת מת, תמותה מוקדמת או תמותה מאוחרת של הצאצא. במהלך המעקב תועדו 1,172 לידות מת, 380 מקרי תמותה מוקדמת של היילוד ו-706 מקרי תמותה מאוחר יותר. בהשוואה לביקורות באוכלוסיה הכללית, יחסי הסיכון המקבילים עמדו על 0.83 ללידת מת, 0.71 לתמותה יילוד מוקדמת ו-0.97 לתמותה מאוחרת יותר (כל ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית). כאשר אחים ואחיות שימשו כביקורות, יחסי הסיכון המתוקנים עמדו על 0.88 ללידת מת, 0.82 לתמותת יילוד מוקדמת ו-0.78 לתמותה מאוחרת יותר (כל ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית).

מגבלות המחקר כוללות העדר נתונים אודות הפלות לפני שבוע 22 להיריון, חוסר אפשרות לקבוע אילו אימהות פיתחו שפעת פנדמית במהלך ההיריון והעדר נתונים אודות גורמים העשויים להשפיע על ההחלטה לחסן את האימהות במהלך ההיריון.

BMJ

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה