Flu

תרסיס עדיף על זריקת חיסון כנגד שפעת בילדים קטנים (מתוך כנס ה-ACIP)

בצעד חריג, מומחי ה-ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) תמכו פה אחד בעדיפות תרסיס נזאלי FluMist על-פני זריקות חיסון כנגד שפעת בילדים קטנים בגילאי 2-8 שנים.

עד כה, הפאנל פרסם רק המלצות כלליות בנושא, דוגמת חיסון שנתי של כל אדם מעל גיל שישה חודשים. העדפת השימוש בתרסיס אפי מקובלת כיום כבר בקנדה, בריטניה, גרמניה וישראל.

ההמלצה נובעת מנתונים משכנעים מארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים, שהדגימו שיעור נמוך יותר של מקרים של שפעת (מאושרת מעבדתית) בקרב ילדים קטנים שקיבלו חיסון חי-מוחלש כנגד שפעת, במקום חיסון מומת כנגד שפעת. חיסון חי-מוחלש כנגד שפעת לווה גם בסיכון מופחת לדלקת אוזן תיכונה. לא תוארו הבדלים בין החיסונים בכל הוגע לשיעור אשפוזים, טיפול תרופתי במחלות נשימתיות, או מחלה דמוית-שפעת.

אין מידע השוואתי בנוגע לחיסון חי-מוחלש ארבע-ערכי, הצפוי להיות זמין החל משנת 2013 וישמש בהמשך.

בדיון לפני ההצבעה, היצרן וקבוצת רופאים טענו כי חלק מהמשפחות מתקשות לעמוד בהבדל המחירים העומד על עשרה דולרים. לדבריהם, יש להימנע מלהציב רופאים ובני משפחה במצב בו חשים כי במידה ולא יבחרו בחיסון החי, אזי יקבלו תכשיר נחות, מאחר ולא בהכרח מדובר בחיסון פחות טוב.

מומחי ה-ACIP טוענים כי החיסון החי-מוחלש מועדף רק כאשר זמין, וכי אין לדחות את החיסון עד להשגת חיסון חי-מוחלש.

הן החיסון המומת והן החיסון החי-מוחלש הם בטוחים ויעילים, וקבלת החיסון המומת אינה מהווה חסרון משמעותי. יתרה מזאת, אין התוויה למתן חיסון חי-מוחלש למטופלים מעל גיל 49 שנים.

מתוך כנס ה-ACIP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה