Flu

התועלת של חיסון הורים לתינוקות ביחידות טיפול נמרץ יילודים כנגד שפעת (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Pediatric Academic Societies)

מפוסטר שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Pediatric Academic Societies עולה כי יחידת טיפול נמרץ ביילודים (Neonatal Intensive Care Units) היא מקום טוב לחסן את ההורים כנגד מחלות העלולות לעבור לילדיהם. גישה זו להגנה על היילודים ע”י חיסון המבוגרים זכתה לשם “Cocoon Immunity“.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שפעת הינה פתוגן נשימתי נפוץ במבוגרים ובילדים. בילדים, שיעור האשפוזים על-רקע שפעת נע סביב 1.3 ל-100,000, ושיעורי התמותה הגבוהים ביותר הם בילדים מתחת לגיל שישה חודשים. ילדים אלו אינם מתאימים לקבלת חיסון כנגד שפעת, לכן שיפור החיסון של הסובבים אותם הינה אחת הגשות האפשריות להגנה עליהם.

החוקרים סקרו הורים לתינוקות ביחידות טיפול נמרץ ביילודים בתקופה שבין נובמבר עד מרץ בשנים 2005/6, 2006/7, 2008/9 ו-2009/10. ההורים דיווחו על הרגלי העישון שלהם, גורמי סיכון אחרים, שיעורי החיסון ונתונים דמוגרפיים. הם נתנו את הסכמתם או סירובם לחיסון. חיסון TIV (Trivalent Inactivated Influenza Vaccine) היה זמין להורים במהלך 20 שעות ביום וללא עלות.

בקרב מעשנים ולא-מעשנים במהלך ארבע שנות המחקר, אימהות קיבלו בשיעורים נמוכים יותר את החיסון בהשוואה לאבות (79.0% לעומת 96.5%, יחס סיכויים של 0.13).

הורים שעישנו (107 הורים) נטו יותר להסכים לקבלת החיסון, בהשוואה לאלו שלא עישנו (884 הורים). רק 3.7% מהמשנים סירבו לקבלת החיסון, זאת בהשוואה ל-13.1% מהלא-מעשנים. כל 11 האימהות המעשנות קיבלו את החיסון, אך 103 מבין 481 האימהות הלא-מעשנות(21.4%) סירבו. רק 13 מבין 403 (3.2%) מהאבות הלא-מעשנים סירבו לקבלת החיסון, וכך גם 4 מבין 96 האבות (4.2%) המעשנים.

במרבית השנים, לא זהו הבדלים מובהקים בשיעורי קבלת החיסון לפי מצב העישון של ההורים או כאשר התמקדו באימהות ואבות.

המחקר בחן רק את שיעורי קבלת החיסון, אך לא התייחס לסוגיות חשובות אחרות דוגמת מניעת מחלות בתינוקות. לכן, דרושים מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Pediatric Academic Societies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה