Flu

יעילות צמחי מרפא סיניים דומה לזו של oseltamivir בשפעת H1N1 (מתוך Ann Intern Med )

שפעת

מחקר מבוקר מצא שטיפול מסורתי בצמחי רפואה סיניים (maxingshiganyinqiaosan ) השיג יעילות דומה לזו של oseltamivir (טמיפלו) בהקלת תסמינים של חום במטופלים עם שפעת מסוג H1N1 .

המשתתפים היו צעירים (בין 15-59) עם שפעת מסוג H1N1 שאושרה בבדיקות מעבדה. המשתתפים חולקו באופן רנדומלי לקבל בפרוטוקול תווית פתוחה טמיפלו במינון 75 מ”ג פעמיים ביום , תמצית של maxingshiganyinqiaosan בכמות של 200 מ”ל qds , גם וגם או ללא טיפול כלל.

היעד המרכזי של המחקר היה הזמן להורדת החום, והמשני כלל שיקלול סימפטומים ועומס ויראלי שנקבע ע”י מדידה באמצעות real-time reverse transcriptase polymerase chain reaction . משך המחקר היה 5 ימים והשתתפו בו 410 מטופלים.

נמצאה ירידה משמעותית ומובהקת סטטיסטית בהשוואה לאי טיפול (זמן ממוצע של 26 שעות עד לירידה בחום)  בזמן עד להורדת חום באמצעות הטיפול בטמיפלו של 34% , של 37% בצמחי המרפא הסיניים, ושל 47% בטיפול המשולב.

לא היו הבדלים משמעותיים בציון המשוקלל של הסימפטומים, והעומס הויראלי לא נמדד כתוצאה ממחסור בנתונים מספקים.

המחברים מסכמים ששתי ההתערבויות, כל אחת לחוד, וביחד היו אפקטיביות בהורדת משך הזמן של עד השגת הירידה בחום במבוגרים צעירים עם שפעת H1N1 . הם ממליצים לכן שהשימוש בתמצית צמחי המרפא הסיניים maxingshiganyinqiaosan עשוי להוות חלופה מתאימה לטמיפלו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה