Fatty Liver

טיפול קצר בפיטוסומאל כורכומין משיג שיפור בכבד שומני ורמות טרנסאמינאז במטופלים עם כבד שומני שלא על רקע אלכוהול (Drug Res)

כבד

מחקר חדש המתפרסם ב- Drug Resמדווח שטיפול קצר מועד עם כורכומין משפר כבד שומני ורמות טרנסאמינאז במטופלים עם מחלת כבד שומני שלא על רקע אלכוהול (NAFLD) .

ברקע מציינים החוקרים כי NAFLD היא מחלה שכיחה המאופיינית בהצטברות ליפידים מופרזת ברקמת הכבד וכתוצאה מכך בחימצון ונזק דלקתי. הם מוסיפים שכורכומין הוא פוליפנול תזונתי עם יכולת תיקון ליפידים, ותכונות אנטיאוקסידנטיות ואנטי דלקתיות.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של צריכת פיטוסומאל כורכומין (מריווה המשווקת בארץ ע”י תרימה) במטופלים עם NAFLD .

במחקר השתתפו מטופלים שאובחנו עם NAFLD (בדרגה 1-3 בהתאם לאולטרהסונוגרפיה של הכבד) אשר חולקו אקראית לקבלת כורכומין (פיטוסומאלי, במינון 1000 מ”ג ליום בשתי מנות, 50 מטופלים) או פלצבו (52 מטופלים), למשך תקופה של 8 שבועות.

כל המטופלים קיבלו גם המלצות לתזונה ואורח חיים לפני התחלת המחקר. לכולם בוצעו מדידות אנתרופומטריות, אינזימי כבד, ואולטרסונוגרפיה של הכבד בתחילת המחקר ולאחר 8 שבועות מעקב.

החוקרים מדווחים כי 87 מטופלים (44 בקבוצת הכורכומי ו-43 בקבוצת הביקורת) השלימו את המחקר. צריכת כורכומין הייתה קשורה עם הפחתת BMI גדולה יותר מאשר קבוצת הפלצבו (( − 0.99 ± 1.25 vs. − 0.15 ± 1.31, p = 0.003), ובהיקף מתניים ( 2.58 +− 0.23 ± 3.49   vs. − 1.74

p = 0.024).

הממצאים האולטרסונוגרפיים השתפרו ב-75% מהמטופלים בקבוצת הכורכומין לעומת שיפור של 4.7% בלבד בקבוצת הפלצבו  (p < 0.001).

רמות האספארטאט אמינוטרנספראס והאלאנין אמינוטרנספראז פחתו עד סוף המחקר בקבוצת הכורכומין (p < 0.001) לעומת עליה בקבוצת הפלצבו (p < 0.001).

הטיפול בכורכומין היה בטוח ונסבל היטב במהלך הטיפול.

החוקרים מסכמים כי טיפול קצר טווח באמצעות תוסף כורכומין השיג שיפור בכבד השומני וברמות הטראנסאמינאס במטופלים עם NAFLD .

Drug Res (Stuttg). 2017 Feb 3

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה