Erectile dysfunction

אגוזי פיסטוק עשויים לשפר תפקוד במטופלים הסובלים מאין אונות (מתוך Int J Impot Res)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת International Journal of Impotence Research עולה כי תזונה העשירה באגוזי פיסטוק עשויה לשפר תפקוד במטופלים הסובלים מאין אונות. במקביל, משפרת תזונה זו את פרופיל השומנים בדם.

במחקר פרוספקטיבי זה בדקו החוקרים את ההשפעה של צריכת אגוזי פיסטוק על פרמטרים של זקפה, כגון ציון IIEF (או International Index of Erectile Function ), פרמטרים של אולטראסאונד דופלר של הפין (PCDU או penile color Doppler ultrasound ) ורמות שומנים בדם (כולל כולסטרול כולל, LDL , HDL וטריגליצרידים), בגברים הסובלים מאין אונות.

במחקר השתתפו 17 גברים נשואים עם הפרעות בתפקוד מיני הנמשכות לפחות 12 חודשים. המשתתפים שמרו על דיאטה הכוללת 100 גרם אגוזי פיסטוק ביום במשך 3 שבועות. הגברים עברו הערכה לפני ואחרי ההתערבות.

החוקרים מצאו כי ציון IIEF הממוצע לפני ההתערבות היה 36 (סטיית תקן 7.5) ולאחריה 54.2 (סטיית תקן 4.9), עם P=0.001 . ערכי המהירות הסיסטולית המירבית (peak systolic velocity ) לפני ואחרי ההתערבות היו 35.5 (סטיית תקן 15.2) ו-43.3 (סטיית תקן 12.4) ס”מ בשניה בהתאמה, P=0.018 .

רמת הכולסטרול הכוללת וכן רמת LDL ירדו באופן משמעותי לאחר ההתערבות, בעוד שרמת HDL עלתה (P=0.008 עבור כולסטרול כולל, P=0.007 עבור LDL , ו-P=0.001 עבור HDL ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תזונה עשירה באגוזי פיסטוק נמצאה כמשפרת ציון IIEF , וכן תוצאות US דופלר של הפין, ללא תופעות לוואי במטופלים עם אין אונות. כמו כן, תזונה זו נמצאה כמשפרת פרופיל שומנים בדם באופן משמעותי.

Int J Impot Res. 2011;23(1):32-38

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה