Erectile dysfunction

איזון אדוק של רמת סוכר בדם עשוי להוריד את הסיכון לפתח הפרעות בזקפה בגברים עם סכרת סוג 1 (מתוך J Urol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Journal of Urology עולה כי איזון סוכר אינטנסיבי בגברים עם סכרת סוג 1 עשוי להוריד את הסיכון לפתח הפרעות בזקפה.

במחקר Diabetes Control and Complication Trial השתתפו 761 גברים עם סכרת סוג 1 אשר טופלו באיזון סוכר מקובל או טיפול אינטנסיבי לאיזון סוכר. כמחצית מהגברים סבלו מהסכרת במשך 1-5 שנים טרם הכניסה למחקר, ולא הדגימו סיבוכים מיקרווסקולריים. גברים אלה הוגדרו primary prevention cohort , כלומר קבוצת מניעה ראשונית. במחצית השניה נכללו גברים עם סכרת בין 1-15 שנה טרם הכניסה למחקר, אם רטינופתיה nonproliferative או מיקרואלבומינוריה. גברים אלה הוגדרו secondary prevention cohort , כלומר קבוצת מניעה שניונית.

במעקב לאחר 10 שנים מהטיפול בדקו החוקרים את שיעור ההפרעות בזקפה (erectile dysfunction ) ב-571 מהגברים 291 מהקבוצת המניעה הראשונית, ו-280 מקבוצת המניעה השניונית.

החוקרים מצאו שיעור של 23% של הפרעות בזקפה. השיעור היה נמוך באופן מובהק בקבוצת הטיפול האינטנסיבי לעומת הטיפול המקובל בקבוצת המניעה השניונית (12.8% לעומת 30.8%, P=0.001 ), אך לא בקבוצת המניעה הראשונית (17% לעומת 20.3%, P=0.49 ).

הסיכון להפערות בזקפה בשתי הקבוצות נמצא קשור באופן ישיר לערך הממוצע של HbA1c . גורמי סיכון נוספים כללו גיל, נוירופתיה פריפרית ותסמינים אורינריים (lower urinary tract symptoms ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול אינטנסיבי למשך תקופה הוריד באופן מובהק את שיעור ההפרעות בזקפה לאחר 10 שנים בגברים בקבוצת המניעה השניונית, אך לא בקבוצת המניעה הראשונית. ערך HbA1c גבוה יותר נמצא קשור בסיכון מוגבר להפרעות בזקפה בשתי הקבוצות. תוצאות אלה תומכות בגישה של טיפול אינטנסיבי באינסולין בגברים צעירים עם סכרת מסוג 1.

J Urol 2011:185;1828-1834

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה