Erectile dysfunction

מחקר חדש משווה בין Vardenafil ו-Tadalafil בטיפול בחולים עם נוירופתיה סוכרתית והפרעה בזיקפה הקשורה בסוכרת? (מתוך Journal of Sexual Medicine)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר פרוספקטיבי חדש אשר בוצע תוך הקצאה אקראית של החולים ופורסם בגיליון ינואר של ירחון Journal of Sexual Medicine עולה כי השימוש ב-Vardenafil (לויטרה) והשימוש ב-Tadalafil (סיאליס) כטיפול תרופתי ראשוני בחולים סוכרתיים הסובלים מהפרעות בזיקפה ומנוירופתיה סוכרתית הינו בעל השפעות דומות.

החוקרים מסבירים כי נוירופתיה סוכרתית הינה אחד הגורמים הפתוגנטיים העיקריים להפרעה בזיקפה הקשורה בסוכרת (Diabetic erectile dysfunction, DED). לפיכך, ביקשו במחקרם זה להשוות את ההשפעה של נטילה ראשונה של Tadalafil ו-Vardenafil בחולים הסובלים משני מצבים אלו גם יחד.

לשם כך, נכללו במחקר 49 גברים אשר טרם טופלו קודם לכן בתכשירים המעכבים Phosphodiesterase type 5 (PDE5), מהם 80% סובלים מסוכרת מסוג 2. נוירופתיה סוכרתית הוערכה באמצעות מדד ה-Modified Neuropathy Disability Score (NDS). כל אחד מהנבדקים טופל בשתי גלולות המכילות 20 מ”ג של Tadalafil (כך ב-24 חולים) או לחילופין Vardenafil (כך ב-25 חולים נוספים). החולים נתבקשו ליטול את הגלולות לאחר השחרור מבית החולים בפרק זמן של לפחות יום אחד או שלושה ימים, בהתאמה, ובין שעה עד שש שעות לפני הפעילות המינית המתוכננת.

יעילות הטיפול הוערכה על פי שינויים בתחום הזיקפה במדד ה-International Index of Erectile Function (IIEF), מדד ה-Sexual Encounter Profile Question 2 (SEP2) ו-3 (SEP3), ומדד ה-Global Assessment Questionnaire (GAQ).

החוקרים מצאו כי עבור כלל החולים, ציון מדד ה-IIEF עלה מ-12.6±6.8 נקודות ל-19.6±9.0 נקודות (p<0.001) לאחר הטיפול. מספר הגברים שהראו תשובות חיוביות לשאלות ב-SEP2 עלה מ-27 (55.1%) ל-38 (77.6%), ובמדד ה-SEP3 מ-7 (14.3%) ל-30 (61.2%). בנוסף, שלושים ואחד חולים (63.3%) דיווחו כי השפעת התרופה הייתה מועילה (על פי מדד ה-GAQ). לא נצפו הבדלים מובהקים ביעילות שתי התרופות, מוסיפים החוקרים.

החוקרים מוסיפים כי הסממנים הראשוניים ל-DED, כמו גם יעילות הטיפול, עמדו בקורלציה משמעותית עם ציון מדד ה-NDS.

באשר לתופעות הלוואי התרופתיות, טוענים החוקרים כי שני מעכבי ה-PDE5 נסבלו היטב. בטרם הכללתם במחקר, 28% מהגברים דיווחו כי נבדקו על ידי רופא, אולם רק 57.1% החלו טיפול תרופתי.

לאור תוצאותיהם אלו, מסיקים החוקרים כי Tadalafil ו-Vardenafil היו יעילים באותה המידה בנטילתם הראשונה בטיפול בחולים עם סוכרת ונוירופתיה סוכרתית. בנוסף, מדדי ההפרעה בזיקפה ואלו המאשרים את השפעת הטיפול הראו קורלציה חזקה עם מדד ה-NDS המשמש להערכת קיומה של נוירופתיה סוכרתית.


Journal of Sexual Medicine 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה