Erectile dysfunction

תוך כמה זמן מתחילה השפעתו של התכשיר Tadalafil בטיפול בהפרעה בזיקפה? (מתוך Journal of Urology)

מאת ד”ר בן פודה-שקד

ממחקר חדש אשר יפורסם בגיליון ינואר של ירחון Journal of Urology עולה כי השימוש בתכשיר Tadalafil (סיאליס) מסייע כנגד הפרעה בזיקפה, וזאת כבר תוך ימים מתחילת הטיפול.

לדברי החוקרים, עלה בידם להדגים כי תרופה מבוססת זו הינה בעלת התחלת פעילות מהירה יחסית ממועד התחלת הטיפול. לדבריהם, ממצאיהם אלו עשויים להעניק לרופאים ולמטופליהם מידה של ביטחון ביחס לתחילת השפעת התרופה. ראוי להזכיר כי המחקר מומן בידי החברה המייצרת את התכשיר הנבדק.

על אף שהתכשיר קיבל את אישור ה-Food and Drug Administration (FDA) בשנת 2003, החוקרים טוענים כי טרם נחקר בצורה ראויה משך הזמן עד לתחילת השפעתו היעילה של התכשיר. הם מציינים כי מחקרים קודמים לא בחנו באופן פרוספקטיבי את פרק הזמן החולף עד לדיווח על יחסי מין מוצלחים מרגע תחילת הטיפול בתכשיר.

לשם כך, הוקצו אקראית 372 גברים לקבל תרופת דמה או לחילופין Tadalafil במינון 2.5 או 5 מ”ג הניתנים פעם ביום למשך 14 ימים. לאחר מכן, המשיכו הנבדקים לתקופה נוספת בתווית גלויה בת 14 יום עם Tadalafil במינון 5 מ”ג ליום.

החוקרים מציינים כי כבר ביום השני לטיפול, גברים רבים משמעותית בקבוצת ה-5 מ”ג דיווחו על יחסי מין מוצלחים בהשוואה לקבוצת תרופת הדמה (48.6% לעומת 36.6%). ביום השלישי לטיפול, כך היה גם עבור החולים בקבוצת ה-2.5 מ”ג בהשוואה לחולים בקבוצת הביקורת (35.5% לעומת 27.2%).

במהלך תקופת התווית הגלויה, נצפתה עלייה משמעותית במספר הממוצע של ניסיונות מוצלחים ליחסי מין עבור כל מטופל, וכך היה בכל קבוצות הטיפול. בחולים בקבוצת הביקורת נרשמה עלייה מ-32.2% ל-68.3%, ובקבוצות הטיפול ב-Tadalafil במינון 2.5 ו-5 מ”ג, נרשמה עלייה מ-46.1% ל-68.3% ומ-49.5% ל-67.7%, בהתאמה.

החוקרים מוסיפים כי מספר חולים אשר לא הגיבו לטיפול במהלך התקופה כפולת-הסמיות עשו כן מאוחר יותר. לפיכך, הם טוענים כי במידה וישנו היעדר תגובה מוקדמת לטיפול, יש לשקול את המשך הטיפול במינון 5 מ”ג או עלייה במינון מ-2.5 ל-5 מ”ג.

אף על פי כן, מסכמים החוקרים כי תוצאות מחקרם הפרוספקטיבי הנוכחי מעידות על כך שהתחלת ההשפעה המועילה של התכשיר Tadalafil בטיפול בחולים הסובלים מהפרעה בזיקפה עשויה להתרחש כבר תוך ימים מתחילת הטיפול היומי במינון 2.5 או 5 מ”ג.

J Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה