Erectile dysfunction

האם שימוש ב-NSAID מגדיל את הסיכון להפרעות זקפה? (מתוך Journal of Urology)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי שימוש בתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות non-steroidal anti-inflammatory drugs – NSAIDs)), מבלי קשר לאינדיקציה, מגדיל את הסיכון להפרעות זקפה בגברים בגיל העמידה ובקשישים. המחקר פורסם בכתב העת לאורולוגיה (the Journal of Urology).

החוקרים ציינו, כי בניסיון לקבוע האם תרופה מסויימת גורמת להפרעות זקפה, קשה להפריד את השפעות התרופה מהשפעות המחלה שבגינה נטלו את התרופה, סוג של הטייה הידועה כמבלבלת בשל האינדיקציה (confounding by indication). דיווחים קודמים קישרו בין דלקת מפרקים (arthritis) להפרעות זקפה, אבל השאלה האם NSAIDs, שלעיתים קרובות נמצאות בשימוש לטיפול בדלקות מפרקים, גורמות להפרעות זקפה אינה ברורה.

החוקרים הדגישו, כי על פי הידוע להם, אין מחקרים קודמים שבדקו את השכיחות של הפרעות זקפה בהקשר לשימוש ב- NSAIDs, וכי יש מחקרים בנוגע לשימוש ב- NSAIDs שתיעודם הושלם לפני הופעת הפרעת זקפה.

המחקר כלל 1126 גברים, בגילאי 50 עד 70, ללא בעיות זקפה בשנת 1994, שנה שבה הם מילאו שאלון שכלל, בין היתר, שאלות בנוגע לתפקוד מיני ושימוש בתרופות. השאלון נמסר להם שוב 5 שנים מאוחר יותר.

שיעור הפרעות הזקפה היה 93 מקרים ל-1000 שנות אדם בקרב אלו שהשתמשו ב- NSAIDs, לעומת 35 מקרים באלו שלא השתמשו. דלקת פרקים היתה האינדיקציה השכיחה ביותר לשימוש ב- NSAIDs, והשיעור בקרב גברים עם מחלה זו היה 97 ו-52 מקרים ל-1000 שנות אדם.

מבלי קשר לאינדיקציה, שימוש ב- NSAIDהכפיל בהערכה גסה את הסיכון להפרעות זקפה בהשוואה לאלו שלא השתמשו בתרופות אלו. נוכחות דלקת פרקים ללא שימוש ב- NSAIDהגדיל את הסיכון ב-30% בלבד, עובדה המרמזת על כך שהיה זה מוגזם לתלות בשימוש ב- NSAIDs את האשמה על הקשר שבין דלקת פרקים להפרעת זקפה. 

החוקרים סיכמו באומרם כי התוצאות מרמזות על כך שאין זה סביר שההשפעה של NSAIDs תוסבר כבלבול בשל האינדיקציה, כלומר על ידי דלקת פרקים שהיתה האינדיקציה לשימוש ב- NSAIDs.


לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Urol 2006;175:1812-1816.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה