Erectile dysfunction

30% מהגברים שלא הגיבו לויאגרה, חזרו לתפקוד מיני בטיפול בלויטרה (American Geriatric Society Annual Meeting )

במחקר שהוצג בכנס  ה-18 של החברה לגריאטריה בארה”ב דווח על כך שגברים עם בעיות בתפקוד מיני (ED ) אשר לא הגיבו לטיפול בויאגרה, והועברו לטיפול בלויטרה (vardenafil ,Levitra), עשויים להגיב לטיפול זה.

במחקר רב מרכזי עקבו החוקרים אחר שלושה קבוצות גיל של גברים הסובלים מ-ED , כולל גברים מעל גיל 65. התוצאות נמדדו ע”פ סולם תפקוד הנע בין 1 ל-30 נקודות.

קריטריון ההצטרפות למחקר היה 4 עד 6 נסיונות כושלים לקיים יחסי מין לאחר נטילת ויאגרה, ע”פ הוראות השימוש, כשלון לאחר שימוש בויאגרה במינון של 100 מ”ג, וההכרה של הרופא והמטופל שהמטופל אינו מגיב לטיפול בויאגרה.  

כל הגברים הוגדרו כסובלים מרמת אי תפקוד ברמה בינונית עד חמורה, מרביתם עם תחלואה נוספת: 40% סבלו מיתר לחץ דם, וכ-25% מסוכרת. לא נכללו גברים לאחר כריתת ערמונית, או עם אנגינה לא יציבה.

במחקר זה נמצא ש-30% מהגברים שטופלו בלויטרה חזרו לתפקוד נורמלי, לרבות 26% מקבוצת הגילאים של מעל 65 . מתוך קבוצת הפלצבו 6% בלבד חזרו לתפקוד תקין.

החוקרים מסכמים שמכיוון שיש שיעור מסויים של גברים שאינם מגיבים לויאגרה, הרי האפשרות לטפל בהם בתרופה אחרת מאותה קבוצה בהצלחה היא עובדה חשובה לרופאים ולמטופלים.

המחקר מומן ע”י GSK , יצרנית ומשווקת הלויטרה.

[Presentation title: “Vardenafil significantly improves erectile function in adults of all ages who are sildenafil nonresponders: PROVEN trial results.” Abstract 454.]

לדיווח ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה