Erectile dysfunction

ההשפעות הקרדיו-וסקולריות של tadalafil

מטרת מחקר זה לקבוע את השפעות tadalafil על המערכת הקרדיו-וסקולרית, נעשתה הערכת בטיחות שכללה מעל 4000 פרטים שנטלו tadalafil במעל 60 מחקרים שונים.

במטופלים בריאים tadalafil הביא לשינויים קטנים בלחץ הדם, שלא יוחסה להם משמעות קלינית. מתן יומי של tadalafil 20 מ”ג למשך 26 שבועות בגברים בריאים או במטופלים עם הפרעות זיקפה קלות, גרמה לשינויים בלחץ הדם דומים לאלו שנצפו לאחר נטילת פלצבו.

במטופלים עם מחלת לב כלילית, נטילת tadalafil לפני nitrate גרמה לירידה קלה בלחץ הדם.  השינוי בלחץ הדם הסיסטולי הממוצע בעמידה לאחר נטילה ביחד עם nitroglycerin תת-לשוני במטופלים עם תעוקת לב יציבה היה  -36 mm Hg עבור tadalafil 5 מ”ג, -31 mm Hg עבור tadalafil 10 מ”ג ו--28 mm Hg עבור פלצבו. כמו כן, ליותר גברים היה לחץ דם סיסטולי ממוצע בעמידה נמוך מ-85 mm Hg לאחר מתן ניטרוגליצרין תתלשוני בשילוב עם tadalafil בהשוואה לפלצבו.

מחקר שבחן מטופלים מעל גיל 55 ללא עדות למחלת לב כלילית נמצא שלאחר מתן שילוב של ניטרוגליצרין וטדלפיל היתה ירידה בלחץ הדם של 23 מ”מ כספית לאחר נטילת טדלפיל 10 מ”ג, 29 מ”מ כספית לאחר sildenafil (viagra) 50 מ”ג וירידה של 25 מ”מ כספית לאחר פלצבו.

שיעור התמותה במחקרים שבחנו שימוש בטדלפיל היה דומה לזה באוכלוסיית הגברים  הכללית. בכל המחקרים שיעור האטמים בשריר הלב (0.43 ל-100 שנות אדם) היה נמוך בהשוואה למטופלים שנטלו פלצבו (0.6 ל-100 שנות-אדם), בדומה לזה באוכלוסיית הגברים הכללית (0.6 ל-100 שנות-אדם). שיעור מקרי השבץ התרומבוטי היה אף הוא דומה לשיעור באוכלוסייה הכללית.

הנתונים שמחקר זה מציג מעידים שהטיפול בטלדפיל הוא בטוח בפרטים בריאים ובמטופלים עם מחלות קרדיו-וסקולריות. בדומה ל-sildenafil אין לתת טדלנפיל למטופלים הנוטלים ניטרטים, משום שעלול לגרום לירידה משמעותי בלחץ הדם.

Am J Cardiol. 2003 Nov 6;92(9A):37M-46M.

למאמר ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה