Epilepsy

הפרעות קצב עשויות להיות גורם חשוב במוות אפילפטי פתאומי ולא מוסבר (The Lancet)

על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון דצמבר של The Lancet, הפרעת קצב לבבית עלולה להיות גורם חשוב במוות אפילפטי פתאומי ולא מוסבר.

המחקר הראה כי רשמים סיבוביים מושתלים יכולים לזהות אבנורמליות לבביות קטלניות בחולים עם אפילפסיה, וטען כי היקרות ברדיקרדיה ואסיסטולה היו בעבר under-reported. אסיסטולה מסבירה יחס של מיתות אפילפסיה פתאומיות ולא מוסברות, אשר יכולות להימנע ע”י השתלת קוצב לב.

בבית חולים באנגליה קיבלו 20 חולים עם התקפים פוקליים רפרקטורים רשם סיבובי מושתל המתוכנת להקליט אוטומטית בעת ברקרדיה (<40 פעימות לדקה) או טכיקרדיה (<140 פעימות לדקה). אם מתרחש התקף, חולים וקרוביהם יכולים להתחיל הקלטת EEG בעזרת מכשיר חיצוני. נתוני המקלט סיבובי מושתל נותחו ונבדקו בהתאמם ליומן ההתקפים.

במשך יותר מ-220,000 שעות חולים שנבדקו לאורך 24 חודשים, ECGs נקלטו ברשם ב-377 התקפים. נבדק אחד נשר מהמחקר. ב-16 נבדקים, קצב לב ממוצע במשך ההתקף היה גבוה מ-100 פעימות לדקה. ברדיקרדיה התרחשה ב-8 אירועים ב-7 אנשים. מ-4 נבדקים עם ברדיקרדיה (21%) או תקופות של אסיסטולה, (2.1%) אשר בהמשך עברו השתלת קוצב לב, ל-3 נבדקים (16%) היתה אסיסטולה קטלנית פוטנציאלית.

מאפיינים קליניים של חולים עם אבנורמליות לבביות פרי-איקטליות לרוב דומים לאלו בסיכון גבוה יותר למוות אפילפטי פתאומי. אסיסטולה אולי מסבירה מקרים רבים, אשר יהיו בעלי אימפליקציות חשובות למחקר נבדקים דומים והשפעה על מדיניות קוצב לב.

מגבלות המחקר כלל גודל דגימה קטן.

לפי החוקרים, לא היה ניגוד אינטרסים.

יש לבצע מחקרים נוספים לאישור הנושא לפני שקילת שינוי המדיניות.

המחקר מספק את התקווה האמיתית הראשונה שמקרי מוות אפילפטי פתאומי ולא מוסבר (SUDEP) עשוי להימנע. למרות שמקרים לא לבביים קשים למניעה, החדרת קוצב לב קבוע עשויה למנוע את ההשלכות של ברדיאריתמיה הכוללת SUDEP. המחקר מציע כי חולים בסיכון גבוה ל-SUDEP יבדקו באמצעות רשם אלקטרוני תת עורי לתקופות ארוכות, או עד להקלטת הפרעת קצב קטלנית פוטנציאלית. מקרים אלו מראים כי אין זה מספיק להקליט ECG למשך שבועות אחדים או מספר התקפים.

The Lancet. 2004; 364:2212-2219

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה