Endocrinology other

הערכת הסיכון להיפוגליקמיה לילית עם טיפול ב-Insulin Degludec

מתוצאות מחקר חדש עולה כי הטיפול באינסולין ניסיוני ארוך-טווח, Insulin Degludec, דומה ביעילותו להפחתת רמות הסוכר בדם לטיפול ב-Insulin Glargine (לנטוס), לצד שיעור נמוך יותר משמעותית של אירועי היפוגליקמיה מסוכנים במהלך הלילה.

החוקרים מדווחים כי הטיפול בדגלודק ענה על היעד העיקרי של המחקר בחולים עם סוכרת מסוג 2, עם הפחתת רמות הסוכר בדם באופן דומה לזה של טיפול בלנטוס, כפי שנקבע לפי רמות HbA1c. המחקר בחן גם את ההשפעה האפשרית של דגלודק על אירועי היפוגליקמיה, בעיקר במהלך הלילה.

החוקרים מדווחים כי סך אירועי היפוגליקמיה היה דומה סטטיסטית בין שתי התרופות לאחר 52 שבועות. עם זאת, שיעור אירועי היפוגליקמיה לילית היה נמוך ב-36% בחולים שטופלו בדגלודק, בהשוואה למטופלים בלנטוס.

מחברת התרופות נובו-נורדיסק נמסר כי דגלודק ממתין להחלטה לאישור בארצות הברית, לאחר שמנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA או Food and Drug Administration) ביקש להרחיב את הערכת הטיפול.

ירידה מרשימה דומה באירועי היפוגליקמיה תועדה במספר מחקרים להערכת הטיפול באינסולין דגלודק בחולים עם סוכרת מסוג 1 וחולים עם סוכרת מסוג 2.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר שתועדו בקרב המטופלים בדגלודק כללו ברונכיטיס, הפרעות במערכת העיכול וכאבי ראש. החולים שטופלו בדגלודק נטו לעלות מעט במשקל גופם, בדומה לעליה שתוארה בחולים שטופלו בלנטוס.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה