Endocrinology other

טיפול בסטטינים אינו מפחית את הסיכון למלנומה (Cancer)

למרות רמזים מוקדמים לכך שבמבוגרים הנוטלים טיפול בסטטינים תתכן ירידה בסיכון להתפתחות מלנומה, מנתונים חדשים מיוזמת WHI (Women’s Health Initiative) עולה כי לתרופות להורדת רמות כולסטרול בדם אין כל השפעה על מניעת מלנומה.

באשר למניעה ראשונית של מלנומה, החוקרים סבורים כי ממצאי המחקר מהווים מסמר בארון הקבורה של תיאוריה זו. חלק מהעדויות ממחקרים מעבדתיים ומחקר אחד במבוגרים רמזו לכך שחלק מהתכונות של סטטינים המספקות הגנה מפני מחלות לב וכלי דם, עשויות גם לסייע במניעת מלנומה. אך לכל היותר, התמונה מעורבת, ומספר מחקרים אחרים מצאו כי למעשה סטטינים אינם משפיעים כלל על הסיכון לממאירות העורית.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים כללו במחקר קרוב ל-120,000 נשים לאחר-מנופאוזה ממחקר Women’s Health Initiative. סך כולל של 8,824 נשים (7.4%) נטלו טיפול בסטטינים בתחילת המחקר. במהלך תקופה ממוצעת של 11.6 שנים, אובחנו 1099 מקרים של מלנומה באוכלוסיה זו.

במאמרם מדווחים החוקרים כי השיעור השנתי של מלנומה עמד על 0.09% במטופלות בסטטינים ו-0.09% באלו שלא נטלו סטטינים. יחס הסיכון בקרב מטופלים בסטטינים, בהשוואה לאלו שלא מטופלים בסטטינים, עמד על 1.14. לא זוהו הבדלים מובהקים בסיכון על-פי סוג הסטטינים, הפוטנטיות, הקטגוריה או משך הטיפול.

לדברי המומחים, עדיין ייתכן כי סטטינים יספקו הגנה מסוימת כנגד הממאירות העורית, אך יש לערוך את הסוג הנכון של המחקר. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים של חולים בסיכון גבוה יותר למלנומה, בהשוואה לאוכלוסיה הרחבה של נשים שנכללו במחקר WHI .

Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה