Endocrinology other

התועלת של Teriparatide בטיפול באוסטיאופורוזיס בנשים מעבר לגיל 75 (Calcif Tissue Int.)

מתוצאות מחקר EFOS (European Forsteo Observational Study) עולה כי בנשים בגיל 75 ומעלה, עם אוסטיאופורוזיס לאחר-מנופאוזה, טיפול ב-Teriparatide לווה בירידה בשיעורי ההיארעות של שברים קליניים וכן בשיפור באיכות החיים הבריאותית והקלה בכאבי גב גם לאחר הפסקת הטיפול.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את היארעות המאפיינים הקליניים, כאבי גב ואיכות החיים הבריאותית במהלך 18 חודשי טיפול ב-Teriparatide ו-18 חודשים לאחר הטיפול בתת-קבוצה של קרוב ל ל-600 נשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס בגיל 75 שנים ומעלה.

במהלך תקופה של 36 חודשים, החוקרים אספו נתונים אודות שברים קליניים, כאבי גב ואיכות חיים בריאותית. הנתונים אודות השברים סוכמו במרווחים של שישה חודשים.

במהלך תקופת מעקב של 36 חודשים, 87 נשים (14.8%) בגילאי 75 ומעלה אובחנו עם 111 שברים חדשים: 37 נשים (33.3%) עם שברי חוליות ו-74 נשים (66.7%) עם שברים לא-חולייתיים. הסיכוי המתוקנן לשברים ירד בשיעור של 80% במרווח הזמן של 30-36 חודשים, בהשוואה לששת החודשים הראשונים (p<0.009).

למרות שבקבוצה המבוגרת יותר מדד כאבי גב היה חמור יותר ואיכות החיים הבריאותית הייתה נמוכה יותר בתחילת המחקר, בהשוואה לקבוצת הנשים הצעירות יותר, בשתי הבוצות הגיל נרשמה ירידה מובהקת בכאבי גב ושיפור במדדי איכות החיים הבריאותית בשלב מאוחר יותר.

לסיכום, בנשים בגילאי 75 שנים ומעלה, עם אוסטיאופורוזיס לאחר-מנופאוזה שטופלו ב-Teriparatide נרשמה ירידה בשיעורי ההיארעות של שברים קליניים לאחר 30 חודשים, בהשוואה לשיעור בתחילת המחקר. עודד זוהה שיפור באיכות החיים הבריאותית וירידה מוקדמת ומשמעותית בכאבי גב, שנותרו למשך לפחות 18 חודשים לאחר הפסקת הטיפול התרופתי, כאשר הנשים נטלו תרופות אחרות לטיפול באוסטיאופורוזיס.

החוקרים מדגישים כי מדובר במחקר תצפיתי ולא-מבוקר ויש להתייחס לממצאים בהתאם.

Calcif Tissue Int. 2012 Apr 1

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה