Endocrinology other

התועלת של טיפולי חניכיים בחולי סוכרת (מתוך כנס American Association for Dental Research)

בחולים עם סוכרת המקבלים טיפול כנגד מחלת מיסב השן (או דלקת חניכיים) סיכוי נמוך יותר לבדיקת רופא או להתאשפז בבית חולים ועלותם השנתית למערכת הבריאות נמוכה ב-1800 דולרים, כך מדווחים חוקרים במסגרת הצגה במהלך כנס מטעם ה-American Association for Dental Research לשנת 2012.

לדברי החוקרים, ההפתעה הגדולה ביותר נגעה לירידה האדירה בביקורים הרפואיים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות חולים עם ביטוח רפואי מסוג Highmark וביטוח שיניים מסוג United Concordia. החוקרים זיהו כ-91,000 חולים עם סוכרת, ועל-כן זהו המחקר הגדול ביותר בסדרה ממנה עולה כי טיפול במיסב השן עשוי לשפר את המצב הבריאותי של חולים אלו.

מקבוצה זו של חולי סוכרת, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 773 חולים שבחרו לעבור טיפול במיס השן וכ-60,000 חולים שבחרו להימנע מטיפול זה (קבוצת ביקורת).

החוקרים מדווחים על ירידה של 33% במספר האשפוזים עם הטיפול ממוצע האשפוזים עמד על 5.9 בקבוצת הטיפול ו-9.0 בקבוצת הביקורת (p<0.02). נרשמה ירידה של 13% במספר הביקורים הרפואיים עם הטיפול; מספר הביקורים הממוצע עמד על 16.4 בקבוצת הטיפול ו-19.0 בקבוצת הביקורת (p<0.0001).

עם הטיפול נרשם חיסכון של כ-1800 דולרים; העלות הרפואית הממוצעת עמד על 5522 דולרים בקבוצת הטיפול ו-7336 דולרים בשנה בקבוצת הביקורת (p<0.05).

ממצא נוסף שהפתיע את החוקרים נוגע לכך שההשפעה נותרה במהלך תקופה של שלוש שנים. החיסכון בעלויות הרפואיות עלה בעוד שההבדל בביקורים הרפואיים והאשפוזים הצטמצם במהלך שלוש השנים.

הממצאים עשויים לשכנע חולים להקפיד על טיפולי שיניים, למרות שהמחקר אינו מוכיח בבירור כי טיפול במיסב השן מפחית את הצורך בטיפול רפואי בחולי סוכרת.

American Association for Dental Research (AADR) 2012 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה