Endocrinology other

התועלת של טיפול ב-Alendronate בחולים עם דלקת מיסב השן (J Periodontol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Periodontology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי למריחת ג’ל Alendronate 1% בכיסי מיסב השתן השפעה מועלה בחולים עם סוכרת הסובלים מדלקת מיסב השן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Alendronate מגביר את צפיפות העצם האלבאולרית כאשר ניתן כטיפול סיסטמי וכטיפול מקומי לתוך כיס מיסב השן נמצא כי מביא לעליה ביצירת עצם. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של טיפול בג’ל Alendronate 1% כטיפול מקומי בנוסף ל-SRP (Scaling and Root Planing) בטיפול בפגמים בתוך העצמות בחולים עם דלקת כרונית של מיסב השן וסוכרת מסוג 2, אל מול טיפול פלסבו.

במסגרת המחקר טופלו 70 פעמים בג’ל Alendronate או פלסבו. המדדים הקליניים נבחנו בתחילת המחקר, לאחר חודשיים ולאחר שישה חודשים, כאשר המדדים ההדמיתיים תועדו בתחילת המחקר ולאחר שישה חודשים. פגם מילוי בתחילת המחקר ולאחר שישה חודשים חושב על-בסיס ההדמיות הסטנדרטיות.

מהתוצאות עולה כי עם טיפול בג’ל Alendronate, בהשוואה לפלסבו, נרשמה ירידה גדולה יותר בעומק ושיפור ברמת ההתקשרות של מיסב השן, הן לאחר חודשיים והן לאחר חצי שנה. יתרה מזאת, בקבוצת ההתערבות אחוז מילוי העצם היה גדול יותר משמעותית (44.2%) בהשוואה לקבוצת הפלסבו (2.8%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, טיפול מקומי בג’ל Alendronate 1% הניתן לתוך כיסי מיסב השן הביאה לשיפור משמעותי במיס השן, בהשוואה לפלסבו. לפיכך, החוקרים ממליצים על מתן Alendronate כתוספת ל-SRP בטיפול בדלקת מיסב השן.

J Periodontol. Published online January 20, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה