Endocrinology other

השוואה בין טיפול חד-שבועי ב-Exenatide ובין טיפול יומי ב-Metformin בחולי סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

מהשוואה ישירה של ארבעה טיפולים מונותרפיים בחולי סוכרת מסוג 2, שלא קיבלו טיפול תרופתי קודם, עולה כי טיפול חד-שבועי ב- Exenatide(ביאטה), טיפול יומי ב-Metformin ו-Pioglitazone הביאו לשיפור טוב באיזון רמות הסוכר בדם, בעוד ש-Sitagliptin (ג’נוביה) זוהה כטיפול פחות יעיל. יתרה מזאת, הטיפולים השונים לוו בשינויים משמעותיים במשקל הגוף. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Diabetes Care.

החוקרים כותבים כי דרושים מחקרים השוואתיים ראש-בראש במטרה להבין טוב יותר את אפשרויות הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים ערכו מחקר בן 26 שבועות, במטרה להעריך את היעילות והבטיחות של זריקה תת-עורית שבועית של Exenatide, במינון 2.0 מ”ג, בהשוואה לטיפול במטפורמין במינון 2000 מ”ג ביום, Pioglitazone במינון 45 מ”ג ליום ו-Sitagliptin במינון 100 מ”ג ליום. מדגם המחקר כלל 820 חולים עם סוכרת מסוג 2. המשתתפים קיבלו זריקות שבועיות של פלסבו או טיפול פומי יומי בפלסבו, במטרה לשמור על סמיות הנתונים.

ערכי HbA1c עמדו בתחילת המחקר על 8.5%, בממוצע, ומדד מסת הגוף היה 87 ק”ג. לאחר 26 שבועות, השינויים האבסולוטיים במדדי HbA1c עמדו על 1.53%- עם Exenatide פעם בשבוע, 1.48%- עם מטפורמין, 1.63%- עם Pioglitazone ו-1.15%- עם Sitagliptin.

הטיפול ב-Exenatide היה לא-נחות בהשוואה למטפורמין, אך לא Pioglitazone, והיה עדיף על טיפול ב-Sitagliptin. החוקרים מציינים כי שלושת הטיפולים הראשונים הביאו כולם לריכוזי HbA1c של מתחת ל-7%.

השינוי במשקל בארבע קבוצות הטיפול עמד על 2.0- ק”ג עם Exenatide חד-שבועי ומטפורמין, 1.5+ ק”ג עם Pioglitazone ו-0.8- ק”ג עם Sitagliptin.

החוקרים לא תיעדו ממצאים לא-צפויים מבחינת בטיחות וסבילות הטיפול.

ההשפעות הדומות של טיפול מונותרפי חד-שבועי ב- Exenatide וטיפול מונותרפי במטפורמין מבחינת מדדי HbA1c והירידה במשקל הגוף תומכת במקומו של טיפול במטפורמין כטיפול קו-ראשון בהיפרגליקמיה בחולים עם סוכרת מסוג 2. עם זאת, הם מוסיפים, טיפול חד-שבועי ב- Exenatide הינו אפשרות טובה כטיפול ראשוני.

Diabetes Care 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה