Endocrinology other

ה-FDA מאשר מתן בייאטה כתוספת לטיפול בלנטוס בחולי סוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

זריקת Exenatide (ביאטה) זכתה לאישור מטעם ה-FDA (Food and Drug Administration) כתוספת טיפול ב-Insulin Glargine (לנטוס) לחולי סוכרת מסוג 2, עם ערכי סוכר לא-מאוזנים תחת טיפול באנאלוג לאינסולין בזאלי בלבד.

הרחבת ההתוויה למתן Exenatide נשענת על ההשערה לפיה הטיפול במחלה כולל גם דיאטה ופעילות גופנית. החולים יכולים לקבל את הטיפול ב- Exenatide בין אם הם מטופלים במטפורמין בלבד או בשילוב עם תיאזולידנדיונים.

סוכנות ה-FDA אישרה בתחילה את Exenatide בשנת 2005 כתוספת לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, עם איזון לא-מספק של ערכי הסוכר בדם תחת טיפול במטפורמין, סולפוניל-אוריאה, או שילוב של השניים. שילוב תיאזולידנדיונים ומטפורמין הוסף לרשימת התרופות בשנת 2006.

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine דיווחו החוקרים על מחר במסגרתו חולים טופלו ב- Exenatide בנוסף ל-Insulin Glargine, כאשר הממצאים הצביעו על ירידה של 1.7% ברמות Hemoglobin A1c במהלך 30 שבועות טיפול, בהשוואה לירידה של 1.0% בחולים תחת Insulin Glargine תחת טיפול-דמה. הטיפול הביא לשיפור איזון רמות הסוכר ללא סיכון מוגבר לאירועי היפוגליקמיה או עליה במשקל. למרות שבחולים שטופלו ב-Insulin Glargine בלבד תועדה עליה של 1.0 ק”ג, באלו שטופלו ב- Exenatide נרשמה ירידה של 1.8 ק”ג.

תופעת הלוואי הנפוצה ביותר הייתה בחילה (41% מהמטופלים ב- Exenatide לעומת 8% מהמטופלים ב-Insulin Glargine).

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה