Endocrinology other

משאבת אינסולין עם חיישן לשיפור איזון סוכרת (Diabetes Care)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 1, איזון רמות הסוכר בדם היה טוב יותר לאחר מעבר ממתן זריקות אינסולין מרובות ביום לטיפול SAP (Sensor-Augmented Pump). הממצאים היו נכונים גם עבור חולים להם הותאם הטיפול האופטימאלי שנה טרם החלפת הטיפול.

מדובר בשלב הארכה של מחקר STAR 3, כאשר 204 חולים בקבוצת SAP המשיכו בטיפול במכשיר, ו-190 חולים להם הותאם הטיפול האופטימאלי עברו לטיפול ב-SAP.

שישה חודשים מאוחר יותר, בחולים שעברו מגישת טיפול המבוססת על זריקות אינסולין מרובות ביום לטיפול ב-SAP נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית בערכי A1c, מ-8.0% ל-7.6%. השיפור תועד הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים.

השיפור הגדול ביותר בקרב חולים שחצו לטיפול ב-SAP תועד באלו שענדו את מכשיר ניטור רמות סוכר במשך למעלה מ-60% מהזמן.

בחולים בקבוצת SAP המקורית נשמור השיפור בערכי A1c אותו השיגו לאחר שנת הטיפול הראשונה, במידה והקפידו על שימוש בחיישן במשך למעלה מ-40% מהזמן. איזון רמות הסוכר נפגם מעט בחולים שהשתמשו בחיישן בתדירות נמוכה יותר.

זמני השימוש בחיישן היו גבוהים יותר משמעותית במבוגרים (61%) מאשר בילדים (45%).

לא תועד הבדל מובהק בשיעורי היפוגליקמיה חמורה בין קבוצת SAP המקורית ובין קבוצת החולים שהחליפו לטיפול ב-SAP במהלך שלב ההארכה של מחקר STAR 3.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המעבר מטיפול אופטימאלי בזריקות אינסולין מרובות בכל יום לטיפול ב-SAP לווה בשיפור מהיר ובטוח בערכי A1c. כמו כן, היתרונות של SAP מבחינת איזון רמות הסוכר בדם נותרו למשך לפחות 18 חודשים.

Diabetes Care 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה