Endocrinology other

עדיפות הטיפול ב-Liraglutide על טיפולים אחרים לאיזון מחלת הסוכרת (מתוך Diabetes Obes Metab)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Obesity and Metabolism מדווחים חוקרים כי טיפול ב-Liraglutide (ויקטוזה) עדיף על יתר הטיפולים האפשריים כנגד סוכרת מסוג 2, מבחינת איזון כולל של מחלת הסוכרת, כולל ערכי HbA1c מתחת ל-7%, העדר עליה במשקל הגוף והעדר אירועי היפוגליקמיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול יעיל כנגד סוכרת מסוג 2 מחייב גישה מולטי-פקטוריאלית, המתרחבת מעבר לאיזון רמות הסוכר בדם. הקווים המנחים תומכים ביעד HbA1c, לחצי דם ורמות שומנים בדם, תוך מתן דגש להפחתת משקל והימנעות מאירועי היפוגליקמיה.

מתכנית בשלב III להערכת Liraglutide עלה שיפור משמעותית בערכי HbA1c ובמשקל הגוף, לצד סיכון נמוך לאירועי היפוגליקמיה, בהשוואה לטיפולים אחרים כנגד סוכרת. בהקשר זה, ערכו חוקרים מטה-אנליזה של הנתונים ממחקרים אלו להערכת שיעור החולים שהשיגו יעד משולב לאיזון סוכרת, שכלל רמות HbA1c מתחת ל-7%, ללא עליה במשקל או היפוגליקמיה.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה שכללה שבעה מחקרים (4625 משתתפים) להערכת Liraglutide עם טיפולים נפוצים כנגד סוכרת מסוג 2: Glimepride, Rosiglitazone, Glargine, Exenatide, Sitagliptin או פלסבו, תוך תקנון לערכי HbA1c והמשקל בתחילת המחקר. היעד המשולב כלל ערכי HbA1c של מתחת ל-7.0%, ללא עליה במשקל וללא אירועי היפוגליקמיה.

לאחר 26 שבועות, 40% מהמטופלים ב-Liraglutide במינון 1.8 מ”ג, 32% מהמטופלים ב-Liraglutide במינון 1.2 מ”ג ו-6-25% מהמטופלים בתרופות אחרות כנגד סוכרת מסוג 2 (6% עם Rosiglitazone, 8% עם Glimepride, 15% עם Glargine, 25% עם Exenatide, 11% עם Sitagliptin, 8% עם פלסבו) השיגו את יעד המחקר. יחסי הסיכויים נטו לטובת Liraglutide במינון 1.8 מ”ג, בשיעור של פי 2.0-10.5 בהשוואה ליתר הטיפולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב-Liraglutide נמצא עדיף בבירור על יתר הטיפולים הנפוצים כנגד סוכרת מסוג 2 בכל הנוגע ליעד משולב לאיזון סוכרת, שכלל HbA1c מתחת ל-7%, העדר אירועי היפוגליקמיה והעדר עליה במשקל הגוף. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים ארוכי-טווח בנושא.

Diabetes Obes Metab. 2011 Aug 22

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה