Endocrinology other

הבטיחות והיעילות של Sitagliptin בשילוב עם אינסולין בטיפול בחולי סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)


מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism עולה כי הוספת Sitagliptin (ג’נוביה) לטיפול באינסולין במינון-יציב, בין אם טופלו במטפורמין ובין אם לאו, הובילה לשיפור איזון רמות הסוכר בדם, ונסבלה היטב ע”י חולים עם סוכרת מסוג 2.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את היעילות והסבילות של Sitagliptin , כאשר ניתן כתוספת לטיפול באינסולין בלבד, או בשילוב עם מטפורמין, בחולי סוכרת מסוג 2.

לאחר טיפול בפלסבו במשך שבועיים, חולים שלא היו מאוזנים היטב תחת טיפול באינסולין (ערכי HbA1c שבין7.5% ועד 11%), חולקו באקראי להוספת Sitagliptin פעם ביום, במינון של 100 מ”ג, או פלסבו, במהלך 24 שבועות. מינון הטיפול במטפורמין ומינון הטיפול באינסולין נותרו קבועים לאורך תקופת המחקר. היעד העיקרי של המחקר היה השינוי בערכי HbA1c מתחילת המחקר ועד לאחר 24 שבועות.

המאפיינים בתחילת המחקר היו דומים בין המטופלים ( 322 חולים) ב- Sitagliptin    והמטופלים בפלסבו (319 חולים), כולל ערכי HbA1c (8.7% לעומת 8.6%), משך הסוכרת (13 שנים לעומת 12 שנים), מדד מסת גוף (31.4 ק”ג למטר בריבוע בשתי הקבוצות) ומינון האינסולין היומי הכולל ( 51 IU לעומת 52 IU ), בהתאמה. לאחר 24 שבועות,

הוספת Sitagliptin (ג’נוביה) הביאה לירידה משמעותית בערכי HbA1c בשיעור של 0.6%, בהשוואה לפלסבו (, p<0.001 ). ירידה דומה בערכי HbA1c תועדה בחולים שחולקו לפי סוג האינסולין (אינסולין בעל פעילות ארוכת-טווח, פעילות בינונית או תערובת) ולפי טיפול במטפורמין.

כמו כן, הוספת Sitagliptin (ג’נוביה) לאינסולין הביאה לירידה משמעותית של 15 מ”ג לד”ל בערכי סוכר בצום (p<0.001) וירידה של 36.1 מ”ג לד”ל בערכי סוכר שעתיים לאחר-ארוחה (p<0.001 ), בהשוואה לפלסבו.
השפעת סיטגליפטין (ג’נוביה) בחולים הללו שטופלו באינסולין, הייתה לא תלוית מטפורמין, כלומר: הייתה השפעה דומה הן בחולים שקיבלו מטפורמין והן בחולים שלא נטלו  מטפורמין ולא הייתה תלויית סוג האינסולין (ארוך טווח / קצר טווח).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר הנוכחי, שארך 24 שבועות, עולה כי הוספת Sitagliptin לטיפול קיים באינסולין במינון-יציב, עם או בלי טיפול נלווה במטפורמין, הובילה לירידה נוספת ברמות HbA1c ולשיפור איזון רמות הסוכר בדם ונסבלה היטב ע”י חולים עם סוכרת מסוג 2.

למאמר 

Diabetes, Obesity and Metabolism

12            : 167177, 2010

הערת מערכת:

ע”פ מידע שהתקבל מחברת MSD –  יצרנית ומשווקת ג’נוביה, ג’נואט הרי שבעקבות מחקר זה, ג’נוביה, ג’נואט הם מעכבי ה- DPP4 היחידים, אשר קיבלו אישור לאינדיקציה נוספת חדשה (בארה”ב, באירופה ובישראל) – לשילוב עם אינסולין בחולי סוכרת סוג 2.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה