Endocrinology other

טיפול ב-Telmisartan אינו משפיע על התקדמות אי-סבילות לסוכר (Diabetes Care)

מניתוח תוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetes Care, עולה כי אין עדויות לכך שטיפול ב- Telmisartan כנגד יתר לחץ דם משפיע על התקדמות הפרעה בסבילות לסוכר או על הסיכון להופעה חדשה של סוכרת.

לדברי החוקרים, יש עדויות לפיהן הטיפול במעכבי ACE עשוי להאט את התקדמות הפרעה בסבילות לסוכר ולהפחית את הסיכון לסוכרת. עם זאת, אין נתונים אודות הטיפול בתרופות ממשפחת ARB (Angiotensin Receptor Blocker). במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים ממחקר גדול להערכת Telmisartan, במטרה לקבוע אם ישנה השפעה כלשהי לטיפול. מחקר TRANSCEND הינו מחקר אקראי בחולים בסיכון גבוה, שערך השוואה בין Telmisartan ופלסבו; היעד העיקרי היה מדד משולב של תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי, שבץ מוחי או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב.

במסגרת הסקירה העריכו החוקרים את שיעורי הופעת סוכרת חדשה וההשפעות על התקדמות או נסיגת הפרעה בסבילות לסוכר, או הפרעה ברמות סוכר בצום בחולים ללא סוכרת בתחילת המחקר.

מדגם המחקר כלל 6,666 משתתפים, מתוכם 5,926 נכללו בהקצאה האקראית. תועדו 3,488 משתתפים ללא-סוכרת בתחילת המחקר. חציון משך המעקב היה 56 חודשים, ובמהלך תקופה זו, 21.8% מהמשתתפים שטופלו ב- Telmisartan ו-22.4% מהמטופלים בפלסבו פיתחו סוכרת (סיכון יחסי של 0.95, p=0.51). באלו שאובחנו תחילה עם הפרעה ברמות סוכר בצום או הפרעה בסבילות לסוכר תועד סיכוי דומה לשוב לערכי סוכר תקינים בדם (26.9% לעומת 24.5%) או להתקדם לסוכרת (20.1% לעומת 21.1%, p=0.59) תחת טיפול ב- Telmisartan או פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר הנוכחי עולה כי אין עדות לכך ש- Telmisartanמפחית את שיעורי היארעות סוכרת, או מונע התקדמות מצב קדם-סוכרת לסוכרת גלויה.

Diabetes Care, published early online 25 July 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה