Endocrinology other

מה בין צריכת דגים ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 בגברים (Am J Clin Nutr)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition עולה קשר בין צריכת דגים ובין סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2 בגברים, אך לא בנשים.

לדברי החוקרים, למרות שצריכת דגים עשויה לשפר את מטבוליזם הסוכר, ממספר מחקרים פרוספקטיביים במדינות מערביות עולה אפשרות לסיבוכים של מזהמים סביבתיים בדגים על הסיכון לסוכרת מסוג 2. עם זאת, אין נתונים רבים מאוכלוסיות בהן צריכת דגים רבה. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים באופן פרוספקטיבי את הקשר בין צריכת דגים ובין סוכרת מסוג 2 במבוגרים מיפן.

מדגם המחקר כלל כ-22,000 גברים וקרוב ל-30,000 נשים בגילאי 45-75 שנים, ללא היסטוריה של סוכרת. המשתתפים השלימו שאלונים  תזונתיים.

מבין 971 מקרים חדשים של סוכרת מסוג 2 עליהם דווח במהלך תקופה של חמש שנים, 572 מקרים אובחנו בגברים ו-399 בנשים. החוקרים מצאו קשר מובהק בין צריכת דגים בגברים ובין סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2. בהשוואת החמישון העליון והתחתון מבחינת צריכת דגים, יחס הסיכויים לסוכרת מסוג 2 היה 0.73 לצריכה כוללת של דגים ומאכלי ים (p=0.04) ו-0.68 לצריכת דגים קטנים ובינוניים (p=0.016). בכל קטגוריה, ניתוח נוסף של הנתונים על-בסיס תכולת השומן בדגים לא העלתה קשר מובהק.

החוקרים לא מצאו קשר מובהק בין צריכת דגים בנשים ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2. הם מעלים השערה כי העדר הקשר בנשים נובע מהשיעור הגבוה-יחסית של מסת שומן בגוף, שייתכן ואחראית להצטברות רבה יותר של כימיקלים מסיסי-שומן, הפוגעים בתועלת של צריכת דגים על משק הסוכר בגוף.

ממצאי המחקר מספקים עדות נוספת התומכת בהשפעה המגנה של דגים כנגד סוכרת מסוג 2 בגברים מיפן.

Am J Clin Nutr. Published online July 20, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה