Endocrinology other

הוספת מעכבי ACE מפחיתה את הסיכון להתפתחות סוכרת על-רקע טיפול בחסמי ביתא (Am J Cardiol)

הוספת טיפול במעכבי ACE מפחיתה את הסיכון להתפתחות סוכרת על-רקע טיפול בחסמי ביתא, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology.

החוקרים קוראים לרופאים להעריך את הסיכון המטבולי של חולים הנוטלים תרופות לאיזון יתר לחץ דם ולשקול מתן טיפולים משולבים המצמצמים את הסיכון לסיבוכים. לעיתים רחוקות ניתן טיפול בתרופה יחידה לאיזון לחץ דם; לפיכך, יש להעריך את ההשפעות, הן החיוביות והן השליליות, של טיפולים משולבים ולהתאים באופן הטוב ביותר את הטיפול לגורמי הסיכון של המטופל.

במטרה לבחון את ההשפעה של מתן חסמי ביתא על הסיכון להופעה חדשה של סוכרת ואם לטיפול במעכבי ACE יש השפעה על הנושא, החוקרים ערכו ניתוח פוסט-הוק של הנתונים ממחקר PEACE (Prevention of Events with an ACE inhibitor). המחקר ערך השוואה בין Trandolapril ובין פלסבו בלמעלה מ-8,000 חולים עם אנגינה יציבה.

החוקרים התמקדו ב-6,910 משתתפים ללא סוכרת בתחילת המחקר, כולל 4147 שנטלו חסמי ביתא. במהלך 4.8 שנות המחקר, תועדו 733 מקרים של סוכרת חדשה.

טיפול בחסמי ביתא לווה בעליה של 36% בסיכון להופעת סוכרת חדשה לאחר תקנון לגורמים אחרים, בעוד שהקצאה אקראית לטיפול ב-Trandolapril לוותה בירידה של 17% בסיכון להופעת סוכרת חדשה.

החוקרים מדווחים על אינטראקציה משמעותית בין טיפול בחסמי ביתא ו-Trandolapril: ב-2090 חולים שנטלו חסמי ביתא ופלסבו חלה עליה של 63% בסיכון להופעה חדשה של סוכרת, בעוד שב-2057 חולים שנטלו חסמי ביתא ו-Trandolapril חלה עליה לא-משמעותית של 11% בסיכון להופעה חדשה של סוכרת.

למעשה, החוקרים מדווחים כי התועלת של טיפול במעכבי ACE בכל הנוגע להופעה חדשה של סוכרת הייתה מוגבלת לחולים שנטלו חסמי ביתא.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה