Endocrinology other

השוואת הבטיחות והיעילות של אנטגוניסטים ואגוניסטים של GnRH (מתוך Cochrane Database Syst Rev)

מתוצאות סקירה חדשה שפורסמה ב-Cochrane Database of Systematic Reviews עולה כי עם אנטגוניסטים להורמון GnRH (Gonadotropin-Releasing Hormone) שיעור לידות-חי דומה לזה של אגוניסטים ל-GnRH, אך עם שיעורי היארעות נמוכים משמעותית של תסמונת OHSS (Ovarian Hyperstimulation Syndrome). מדובר בעדכון של סקירה קודמת שפורסמה בשנת 2001 ועודכנה בשנת 2006.

העליה בכמות הנתונים מספקת הערכה טובה יותר של ההבדלים בין שתי גישות הטיפול הללו. בסקירה ביקשו החוקרים להשוות את היעילות והבטיחות של אנטגוניסטים להורמון GnRH אל מול הפרוטוקול הסטנדרטי הארוך של אגוניסטים של GnRH למקרים של תסמונת OHSS מבוקרת במסגרת טיפולי פוריות. החוקרים ערכו חיפוש אלקטרוני במאגרי מידע וכן חיפשו ברשימת המקורות של המאמרים.

45 מחקרים אקראיים ומבוקרים ענו על קריטריוני הסקירה, ואלו כללו 7511 משתתפים. שיעור לידות החי (9 מחקרים אקראיים ומבוקרים, יחס סיכויים של 0.86) והריון מתמשך (28 מחקרים אקראיים ומבוקרים, יחס סיכויים של 0.87) לא היו שונים באופן מובהק סטטיסטית. עם זאת, שיעורי היארעות OHSS היו נמוכים יותר באופן מובהק בקבוצת הטיפול באנטגוניסטים ל-GnRH (29 מחקרים אקראיים ומבוקרים, יחס סיכויים של 0.43).

הטיפול באנטגוניסטים ל-GnRH, בהשוואה לאגוניסטים ארוכים של GnRH לווה בירידה גדולה בשיעורי OHSS, ללא עדות להבדלים בשיעור לידות-חי. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Cochrane Database Syst Rev. Published online May 11, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה