Endocrinology other

תנגודת לאינסולין נפוצה נשים עם סרטן רירית הרחם (Am J Obstet Gyneco)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology עולה כי בשני-שליש מהנשים עם סרטן רירית הרחם תתכן תנגודת לאינסולין.

ברקע למחקר מסביירם החוקרים כי קיים קשר בין סרטן רירית הרחם ובין השמנת-יתר וקשר קל עם סוכרת, אך עדיין לא היה ברור אם קיים קשר בין הממאירות ובין תנגודת לאינסולין. מחקרים קודמים מצאו כי תנגודת לאינסולין עשויה להגביר את ההשפעות של אסטרוגן על התרבות תאי רירית הרחם, ועלתה השאלה אם תנגודת לאינסולין מקשרת בין השמנת-יתר ובין סרטן רירית הרחם.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את השכיחות של תנגודת לאינסולין ב-99 נשים עם אבחנה חדשה של סרטן רירית הרחם. ב-66 נשים אובחנה תנגודת לאינסולין כאשר גורמים שניבאו תנגודת לאינסולין בנשים עם סרטן רירית הרחם כללו מדד מסת גוף גבוה, מצב סוציו-אקונומי נמוך והעדר הריונות קודמים.

תנגודת לאינסולין הייתה נפוצה במיוחד בנשים בעלות עודף-משקל (למעלה מ-50% מהנשים ובנשים שמנות (למעלה מ-80% מהנשים), אך לא הייתה נדירה בנשים בעלות משקל תקין (קרוב ל-25% מהנשים).

החוקרים מציינים כי השכיחות גבוהה מכפי שדווח במחקרים קודמים, וייתכן כי הדבר נובע מעליה בשכיחות השמנת-יתר בשנים האחרונות.

לאור השכיחות הגבוהה של תנגודת לאינסולין באוכלוסיית המחקר והתרומה האפשרית של תנגודת לאינסולין להתפתחות סרטן רירית הרחם, ייתכן כי לטיפולים המשפרים עמידות לאינסולין יש תפקיד בטיפול ובמניעה של מחלה זו.

Am J Obstet Gynecol

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה