Endocrinology other

טיפול בפוספט או אלנדרונט מסייע בטיפול במבוגרים עם חסר הורמון גדילה (J Clin Endocrinol Metab.)

ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי מתן פוספט או אלנדרונט בשילוב עם טיפול סטנדרטי חליפי בהורמון גדילה מביא לשיפור גדול יותר בצפיפות המינראלים של העצם במבוגרים עם חסר הורמון גדילה.

לדברי החוקרים, הפרעה זו קשורה באוסטיאופורוזיס ונובעת מירידה ברגישות העצם והכליות להשפעת PTH. השכיחות הכוללת נעה סביב 2-3 ל-10,000.

החוקרים מציינים כי טיפול חליפי בהורמון גדילה ואלנדרונט הינו טיפול קו-ראשון באוסטיאופורוזיס במרכז הרפואי שלהם. בבריטניה נהוג להציע טיפול חליפי בהורמון גדילה לכל החולים עם חסר חמור של  הורמון גדילה. רמות פוספט בדם אחראיות לבקרת הפרשת PTH וגם להן חשיבות רבה.

במטרה לבחון חלופות אחרות, החוקרים עקבו אחר 44 חולים. אלו שלא טופלו בעבר בהורמון גדילה חולקו באקראי לטיפול חליפי בהורמון גדילה בלבד או בשילוב עם אלנדרונט או פוספט. חולים שכבר קיבלו טיפול חליפי בהורמון גדילה המשיכו בנטילת טיפול זה בלבד או בשילוב עם אלנדרונט או פלסבו.

לאחר שנה, בחולים שטופלו בפוספט חלה עליה גדולה יותר משמעותית ב-Nephrogenous cAMP (סמן לפעילות כלייתית של PTH) בהשוואה לאלו שטופלו בהורמון גדילה בלבד. נרשמה עלייה גדולה יותר משמעותית בצפיפות המינראלים של העצם.

חל שיפור משמעותי בצפיפות המינראלים של העצם, אך במידה קטנה יותר, בקבוצת החולים שקיבלו טיפול משולב עם אלנדרונט.

החוקרים מסבירים כי נראה כי השפעת פוספט נובעת מהגברת פעילות PTH באתר המטרה, בעוד שאלנדרונט פועל בעיקר דרך הפחתת ספיגת עצם.

J Clin Endocrinol Metab. Posted online January 20, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה