Endocrinology other

האם בגברים מבוגרים ישנם תסמינים ספציפיים לרמות טסטוסטרון? (BJU Int.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אין אפשרות לנבא את רמת הטסטוסטרון לפי התסמינים הקליניים בגברים מבוגרים, כאשר בגברים מבוגרים דווח על תסמיני חסר אנדרוגן גם בנוכחות רמות תקינות של טסטוסטרון.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין תסמינים קליניים ספציפיים (דוגמת ליבידו ירוד והפרעות זקפה) ורמות טסטוסטרון וגיל, במטרה להגדיר תסמינים ספציפיים לרמות סף של טסטוסטרון.

החוקרים אספו דגימות דם מ-675 גברים בריאים. לכל המשתתפים נערכה בדיקה אורולוגית. כמו כן, החוקרים נעזרו במדדי Aging Males Symptoms Scale, BDI (Beck Depression Index) ו-International of Erectile Function. החוקרים השוו את רמות טסטוסטרון בגברים עם תסמינים ובגברים ללא תסמינים קליניים. הסיכון לתסמינים קליניים נבחן במודלים סטטיסטיים.

החוקרים מדווחים על קשר משמעותי בין רמות טסטוסטרון ובין מספר תסמינים של חסר אנדרוגנים בנוכחות רמות טסטוסטרון בטווח 13.5-14.4 ננומול לליטר, אך מניתוח סטטיסטי עולה כי הגיל הינו ערפלן חשוב. תסמינים דוגמת ליבידו ירוד והפרעה בתפקוד המיני היו קשורים יותר עם גיל המשתתפים מאשר רמות הטסטוסטרון. הפרעות זקפה דווחו בנוכחות רמות טסטוסטרון בטווח 14.65 ננומול לליטר ו-14.8 ננומול לליטר, אך שוב הקשר עם הגיל היה משמעותי יותר מאשר עם רמות טסטוסטרון. חומרת התסמינים עלתה משמעותית עם ירידה ברמות טסטוסטרון, אך הקשר עם תסמינים פסיכולוגיים נותר משמעותי.

החוקרים מסכמים וקובעים כי לאור ממצאי המחקר, נראה כי בגברים מבוגרים, אין אפשרות לקבוע תסמינים ספציפיים לרמות טסטוסטרון. הם מציניים כי תסמיני חסר אנדרוגן דווחו גם בנוכחות רמות טסטוסטרון תקינות, אך מוסיפים כי גיל היה ערפלן חשוב.

BJU Int. 2011 Jan 13

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה