Endocrinology other

היעילות והבטיחות של Pregabalin לטיפול בכאב נוירופתי על-רקע נוירופתיה סוכרתית פריפרית (Diabetic Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Diabetic Medicine עולה כי Pregabalin (ליריקה) הינו טיפול יעיל בהקלה על כאב ועל הפרעות שינה עקב כאב, ונסבל היטב בחולים יפנים עם כאב נוירופתי על-רקע סוכרת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות, הבטיחות והפרמקוקינטיקה של Pregabalin בטיפול בכאב נוירופתי על-רקע נוירופתיה סוכרתית פריפרית בחולים יפנים.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, נמשך 14 שבועות. החולים היפנים עם נוירופתיה סוכרתית פריפרית (n=317) שחולקו באקראי לפלסבו או Pregabalin במינון 300 או  600 מ”ג ביום. יעד היעילות העיקרי היה השינוי במדד הכאב הממוצע מתחילת המחקר עד לתום תקופת המחקר מיומני כאב יומיים שמילאו המשתתפים.

החוקרים מדווחים על הקלה משמעותית בכאב בחולים שטופלו ב- Pregabalin במינון 300 ו-600 מ”ג ביום, בהשוואה לפלסבו (p<0.05). השיפור במדדי הכאב השבועיים זוהה כבר לאחר שבוע אחד ונותרו לאורך תקופת המחקר (300 ו-600 מ”ג ביום בהשוואה לפלסבו, הבדל של 0.63- ו-0.74-, בהתאמה). Pregabalin לווה בשיפור משמעותי במדדי הפרעה שבועית לשינה ובמדד Patient and Clinical Global Impression of Change. שיפור משמעותי תועד גם ברושם של המטופלים אודות ניצול, כאב והפרעה בתחושה. בנוגע לתגובה לטיפול, 29.1 ו-35.6% מהחולים שטופלו במינון 300 ו-600 מ”ג ביום, בהתאמה, דיווחו על שיפור של 50% ומעלה במדד הכאב הממוצע (לעומת 21.5% עם פלסבו). Pregabalin נסבל היטב; ישנוניות (26%), סחרחורות (24%), בצקת היקפית (13%) ועליה במשקל (11%) היו תופעות הלוואי הנפוצות ביותר וברובן היו קלות עד בינוניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Pregabalin הינו טיפול יעיל בהקלה על כאב ושיפור הפרעות שינה עקב כאב. הטיפול נסבל היטב בקרב חולים יפנים עם נוירופתיה פריפרית על-רקע סוכרת.

Diabetic Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה