Endocrinology other

חשיבות מתן אפשרות בחירה חופשית של אמצעי הזרקה בטיפול בהורמון גדילה (Horm Res Paediatr)

במאמר חדש שפורסם ב-Hormone Research in Pediatrics מדווחים חוקרים כי מרבית המרכזים בבריטניה ואירלנד מציעים כעת בחירה חופשית  של אמצעי הזרקה  בידי המטופלים המתחילים בטיפול בהורמון גדילה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את אפשרות הבחירה החופשית  של אמצעי הזרקה בילדים המתחילים  טיפול בהורמון גדילה בבריטניה ואירלנד. החוקרים חילקו שאלונים חצי-מובנים לכל היחידות החברות ב-British Society for Pediatric Endocrinology and Diabetes.

מבין 55 היחידות שהשיבו לשאלונים, שלוש לא נהגו להתחיל בטיפול בהורמון גדילה. יתר 52 היחידות כללו 21 יחידות ממרכזי גדילה, 13 יחידות ממרכזים שלישוניים אחרים ו-18 יחידות מבתי חולים כלליים. 46 מבין 52 היחידות (89%) הציעו למטופלים –  אפשרות בחירה חופשית של סוג אמצעי ההזרקה, כולל: הצגת המכשירים (n=15), סרטוני הדרכה בצורת DVD (6), שילוב של שני אלו (20), או אחר (3).

מרבית היחידות בבריטניה ואירלנד (89%) מציעות למטופלים אפשרות בחירה חופשית של אמצעי ההזרקה.

ההיענות לטיפול כרוני אינה-טובה, וכך גם צפוי עם הטיפול בהורמון גדילה, כאשר שיעורי חוסר ההיענות לטיפול במחלה הכרונית, “השקטה”, מגיעים לעד 36-49%. אחת ההצעות שעלו לשיפור ההיענות לטיפול כללה מעורבות של החולים וההורים בטיפול. סוכנות NICE פרסמה לאחרונה הנחיות אודות היענות לטיפול תרופתי, תוך הכרה בחשיבות המעורבות של החולים בטיפול שניתן להם. כעת הכירה הסוכנות בחשיבות בחירת המטופלים את אמצעי הטיפול בהורמון גדילה.

חציון הזמן שהוקדש לבחירת תכשיר הורמון הגדילה עמד על 60 דקות (בטווח 25-150 דקות).

כיום, 10 יחידות בבריטניה מציעות אמצעי הזרקה בבריטניה

הצגת   אמצעי הזרקה כללה את הצעדים האפשריים הבאים: התאמת המינון (39 יחידות), הרכבה/פירוק (38), הרכבה חוזרת של הורמון הגדילה (33), שיקולים הנוגעים לשירותים המסופקים ע”י היצרן (25), מטופל מזריק (19), הורה מזריק (17), הצגת חומר נוסף (11) ושיקולי עלות (4).

חציון מספר הצעדים שהודגם בכל יחידה עמד על 5 (בטווח 1-8), עם קורלציה בין מספרי היצרנים/מכשירים ומספר המטופלים החדשים שהחלו בטיפול בהורמון גדילה בכל יחידה (R=0.62 ו-R=0.61, p<0.01), אך לא עם הזמן שהוקדש להצגת המכשירים (R=0.12 ו-R=0.22p>0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מרבית היחידות בבריטניה ואירלנד מציעות כעת סוג מסוים של בחירה חופשית בידי המטופלים, המתחילים בטיפול בהורמון גדילה, עם מספר גישות שונות. מרבית המתחילים בטיפול נותרים במרכזי הגדילה, עם עדויות לפיהן ביחידות בהן מתחילים בטיפול בהורמון גדילה במספר גדול יותר של חולים, קיימת נטייה להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ויצרנים.

מהנתונים מוקדמים מעידים כי מתן אפשרות בחירת אמצעי ההזרקה בטיפול בהורמון גדילה בידי המטופלים מלווה בשיפור ההיענות לטיפול וכן בשיפור ההשפעה הביולוגית על מהירות גדילה

Horm Res Paediatr

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה