Endocrinology other

כיצד ניתן למנוע נפילות לאחר אירוע מוחי? (Stroke)

מרבית החולים השורדים אירוע מוחי מועדים לנפילות, ועדיין אין דרכים מוצלחות למניעת נפילות, כך עולה ממטה-אנליזה חדשה מאוסטרליה, שפורסמה ב-Stroke.

לדברי החוקרים, עד שכיחות נפילות עומדת על כשלושה מכל ארבעה חולים לאחר שבץ מוחי, בתוך חצי שנה מהאירוע המוחי. למרות שמחקרים מצאו כי תוכניות למניעת נפילות, המשלבות פעילות גופנית, הן יעילות בקשישים, לא היה ברור אם התערבויות אלו, או התערבויות אחרות, יעילות גם בחולים לאחר שבץ מוחי.

החוקרים ערכו את הסקירה שכללה תוצאות מ-13 מחקרים, עם קרוב ל-1,500 משתתפים.

המחקרים בחנו מגוון התערבויות למניעת נפילות לאחר אירוע מוחי, מאימוני כוח עד טיפול תרופתי. עם זאת, הדרך היחידה שנמצאה יעילה הייתה מתן תוספי וויטמין D, וגם אמצעי זה היה יעיל רק בקרב נשים במרכזים סיעודיים ומוסדות אחרים, במשך לפחות שנתיים לאחר האירוע המוחי.

בסך הכול, החוקרים היו מופתעים לגלות כי אין מחקרים רבים באיכות טובה להערכת הסוגיה החשובה הנ”ל. מרבית המחקרים התמקדו בעיקר בתוצאות אחרות מעבר לנפילות, ומרביתם התבססו על התערבויות בודדות, שייתכן ולא היו יעילות דיו בקבוצת חולים זו.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, במטרה לזהות דרכים להפחתת הסיכון לנפילות בחולים לאחר שבץ מוחי, ולבחון לעומק את התועלת של מתן תוספי וויטמין D בגברים ובנשים, ובשלבים מוקדמים יותר לאחר אירוע מוחי.

Stroke 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה