Endocrinology other

האם יש תועלת במתן תוספי וויטמין A לתינוקות בעלי משקל לידה נמוך? (מתוך BMJ)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-BMJ עולה כי תוספי וויטמין A, הניתנים בלידה לתינוקות בעלי משקל לידה נמוך, אינם מביאים לשיפור ההישרדות במהלך הינקות. יתרה מזאת, נמצא קשר בין תוספי וויטמין A ובין שיעורי תמותה גבוהים יותר משמעותית במהלך השנה הראשונה בקרב תינוקות ממין נקבה.

תוספי וויטמין A לילדים בגיל 6 חודשים ומעלה, לוו בירידה משמעותית בשיעורי התמותה הכוללים. עם זאת, מחקרם הקודם להערכת מתן וויטמין A לתינוקות שנולדו במועד, לא לווה בירידה בתמותה. העדר התועלת עשוי לנבוע מאי-הכללת תינוקות בעלי משקל לידה נמוך, בהם שכיחות גבוהה יותר של רמות וויטמין A נמוכות.

במטרה לבחון את השערתם, החוקרים בחנו 1717 תינוקות ששקלו פחות מ-2500 גרם בלידה.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בוויטמין A (25,000 יחידות) או פלסבו בעת הלידה, וחיסון BCG בלידה או בשלב מאוחר יותר במהלך הינקות. תוצאות BCG ידווחו בנפרד.

התוצאות דומות לממצאים שעלו ממחקר קודם בתינוקות שנולדו במועד: ויטמין A לא השפיע על ההישרדות לאחר 12 חודשים. מניתוח נוסף של הממצאים, החוקרים זיהו קשר בין נטילת וויטמין A ובין עליה של 41% בסיכון לתמותה בבנות (p=0.01).

החוקרים כותבים כי תתכן אינטראקציה שלילית בין וויטמין A ובין חיסון DTP (Diphtheria-Tetanus-Pertusis) בבנות, והתוצאה עשויה להיות עליה בתמותה.

ההשפעה השלילית של וויטמין A ומיקרו-נוטריינטים אחרים, דוגמת ברזל ואבץ, על התמותה בתינוקות ממין נקבה, עשויה לנבוע מהאינטראקציה השלילית בין מיקרו-נוטריינטים ובין חיסון DTP.

במחקר שפורסם בספטמבר האחרון, החוקרים מצאו כי תתכן אינטראקציה אפשרית בין תוספי וויטמין A ובין חלק מהחיסונים. עם זאת, במחקר הנוכחי, הם לא מצאו עדות לאינטראקציה בין תוספי וויטמין A ובין חיסון BCG.

BMJ 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה