Endocrinology other

היפוגונדוטרופיק היפוגונדיזם גברי עשוי להגיב ל – Clomiphene Citrate (מתוך Fertility and Sterility)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Fertility and Sterility, עולה כי חלק מהגברים עם HH (hypogonadotropic hypogonadism) יכולים להרוויח מטיפול עם clomiphene citrate.

גברים עם HH נרכש או אדיופטי יכולים להרוויח מטיפול של 4 חודשים ב- clomiphene citrate לפני שממשיכים עם טיפולים יותר יקרים ופולשניים, כגון זריקות של גונדוטרופינים.

במחקר הנוכחי החוקרים בדקו אם 10 גברים עם HH, שהוא גורם נדיר לאי פוריות בגבר, יכולים להגיב לטיפול ב- clomiphene citrate.

רק אחד מתוך 4 מטופלים עם סינדרום קלמן חווים שיפור בריכוז זרע לאחר שנת טיפול עם clomiphene citrate ואף מטופל עם panhypopituitarism חווה הפיכה של האזו-ספרמיה בטיפול עם clomiphene citrate.

בניגוד לכך, כל 3 הגברים עם HH אדיופטי עם מהלך בבגרות חוו עליות משמעותיות בריכוזי הזרע וברמות טוסטסטרון לאחר 3 חודשי טיפול ב- clomiphene citrate. שני היריונות הושגו בתת קבוצה זו עד עתה.

לדברי החוקרים, אף אחד מ-4 המטופלים לא הפסיקו את הטיפול ב- clomiphene citrate עקב תופעות לוואי, אלא רק אם היה חוסר תגובה.

היות ומצב זה הינו נדיר יש קושי בביצוע מחקרים רנדומאליים נוספים המשווים טיפול בגונדוטרופינים וב- clomiphene citrate בתת סוג זה של מטופלי HH. אך סדרות גדולות יותר המשתמשות בקריטריוני הכללה נוקשים לצורך ריבוד המטופלים יכולות להיות מועילות לבדיקה נוספת של הצלחה של טיפול ב- clomiphene citrate בשחזור צורה זו של תת פוריות גברית.

Fertil Steril 2006;86:1664-1668

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה