Endocrinology other

ירידה ברמות הפולאט בנשים בגיל הפוריות בארצות הברית (MMWR)

ממחקר חדש עולה כי בשנים האחרונות חלה ירידה ברמות הפולאט בנשים לא-הרות בארה”ב, בגיל הפוריות. יתרה מזאת, הירידה נובעת ככל הנראה מירידה אמיתית בצריכת הפולאט, ולא משינויים בשיטות המעבדתיות או הטיות דגימה.

משנת 1998 החלו בארה”ב בהעשרה מנדטורית של מוצרי דגני חיטה . ממצאים ממחקר קודם הצביעו על כך שתכנית ההעשרה הביאה לעליה מוצלחת ברמות הפולאט בנשים שעשויות להרות, דבר החשוב במניעת Neural Tube Defects.

במחקר הנוכחי, בחנו החוקרים את הנתונים מ-NHANES (National Health and Nutrition Examination Survery) משנת 1999-2000 עד 2003-2004, במטרה להעריך את המגמות במצב הפולאט בקרב נשים בגיל הפוריות.

במהלך תקופת המחקר, חציון רמות הפולאט בסרום ירד ב-16%, מ-12.6 ל-10.6 ננוגרם למ”ל. באותו זמן, רמות הפולאט בכדוריות הדם האדומות ירדו ב-8%, מ-255 ל-235 ננוגרם למ”ל.

החוקרים מציעים ארבע סיבות לירידה ברמות הפולאט ירידה בשיעור הנשים הנוטלות תוספי פולאט, ירידה בצריכת מזונות מועשרים בפולאט או אלו העשירים בפולאט באופן טבעי, שינויים בכמות הפולאט אותה מוסיפים למזונות מאז שההעשרה הפכה למנדטורית, או עליה בגורמי הסיכון, דוגמאת השמנת-יתר, הקשורים בירידה ברמת פולאט.

כיום, ההמלצה לנשים בגיל הפוריות היא לצרוך לפחות 400 מיקרוגרם חומצה פולית ביום, דרך תוספי מזון או מזונות מועשרים, זאת בנוסף למזונות העשירים בפולאט. מעקב ממושך אחר רמות הפולאט בסרום וריכוז חומצה פולית בכדוריות האדומות, בנשים בגיל הפוריות בארה”ב, עשוי לסייע למערכת הבריאות לשנות את המדיניות והתוכניות הקיימות כיום או ליישם תוכניות חדשות, במטרה לצמצם את מספר המקרים של Neural Tube Defects.

MMWR 2007;55:1377-1380.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה