Endocrinology other

טיפול כירורגי במקרי אנדטומטריוזיס רקטווגינאלי אינו משפר את הסיכוי להריון (Am J Obstet Gynecol)

ממחקר חדש שנערך באיטליה, עולה כי ניתוח שמרני בנשים עם אנדומטריוזיס רקטו-וגינאלי מקל על הכאב הקשור במחלה, אך אינו משנה בצורה נרחבת את הפרוגנוזה בנוגע לפריון .

כיום, ניתוח שמרני רדיקלי במקרי אנדומטריוזיס רקטו-וגינאלי נחשב טיפול ניסיוני, כאשר מבוצע בעקבות אי-פריון בלבד, ומסיבה זו, יש להציג את האפשרות הנ”ל לנשים המתלבטות בין ניתוח ובין המתנה תחת מעקב.

במחקר נכללו 105 נשים לא-פוריות, מתחת לגיל 40, עם אנדומטריוזיס רקטו-וגינאלי, ללא גורם משמעותי אחר לאי-פריון, שעברנו ניתוח שמרני באמצעות לפרוטומיה, או טיפול שמרני, על-פי תהליך קבלת החלטות משותף.

החוקרים מדווחים כי בקרב 44 נשים שעברו את הניתוח, 15 הצליחו להרות, בהשוואה ל-22 מבין 61 הנשים בקבוצת ההמתנה. ההסתברות המצטברת להרות במהלך 24 חודשים, עמדה על 44.9% בקבוצת הניתוח, לעומת 46.8% בקבוצת ההמתנה הזהירה.

סיבוך מינורי אחד ותשעה סיבוכים מג’וריים נרשמו לאחר הניתוח.

לדברי החוקרים, זוהו הבדלים משמעותיים בזמן ההישרדות ללא כאב, לטובת הטיפול הכירורגי, עבור Dysmenorrheal, Dyspareunia ו-Dyschezia.

לסיכום, התוצאות אינן מצביעות על כך שהסרת הפלאק הרקטו-וגינאלי משפרת את הסיכוי להריון, ומורידה את הזמן עד להריון בנשים עם אי-פריון הקשור באנדומטריוזיס. החוקרים מציעים לבחון את אלטרנטיבת הטיפול ב-IVF במצבים אלו.

Am J Obstet Gynecol 2006;195:1303-1310.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה