Endocrinology other

חשיבות Myosin VI בסרטן ערמונית (Am J Pathol)

מחקר חדש, שפורסם בגליון נובמבר של American Journal of Pathology, מצא כי Myosin VI הוא אחד הגנים העיקריים, המצויים בביטוי-יתר בתאי סרטן ערמונית, עם רמות גבוהות פי 4, בהשוואה לתאי ערמונית תקינים.

החוקרים מסבירים כי Class II Myosin מעורבים בתפקוד הקונטרקטילי, והסוגים האחרים מעורבים ככל הנראה בפעילות תאית, דוגמאת מוטליות, טרנספורט תוך-תאי ומעבר סיגנלים.

ברקמה לא-סרטנית, ביטוי Myosin VI קשור בהתמיינות של תאי שיער פנימיים וספרמטוגנזה, כמו גם בתפקודים אחרים של התאים. עם זאת, ביטוי יתר של Myosin VI נקשר לאחרונה עם סרטן שחלה אגרסיבי.

החוקרים ביקשו לאפיין את פרופיל הביטוי הגנטי של רקמת ערמונית תקינה ורקמה סרטנית. לשם כך, הם בחנו 59 דגימות רקמת ערמונית, ומצאו כי ב-25 הדגימות של סרטן ערמונית היה ביטוי יתר של Myosin VI, בהשוואה לרקמה מדגימה תקינה או היפרטרופיה שפירה של הערמונית.

יתרה מזאת, Myosin VI היה אחד הגנים העיקריים שהתבטאו ביתר בסרטן ערמונית הומני. רמת ביטוי היתר הגבוהה ביותר זוהתה בחולים עם סרטן ערמונית במדד Gleason של 6 או 7, ובתאים רגישים לאנדרוגנים, ולא בתאים רפרקטורים לאנדרגונים.

לאחר מכן, החוקרים עיכבו את ביטוי Myosin VI בתאי הסרטן, ע”י מקטע RNA קצר. הורדת ביטוי Myosin VI הביאה לעליה של כמעט לפי 10 בביטוי הגן TXNIIP, שהוא Tumor Suppressor Gene.

תוצאות אלו מצביעים על כך ש-Myosin VI הינו קריטי בשמירה על המאפיינים הממאירים של מרבית סרטני הערמונית באדם, המאובחנים כיום.

Am J Pathol 2006;169.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה