Endocrinology other

העלייה במשקל בפגים קשורה בתנגודת לאינסולין ובתזונה תת-אופטימלית (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש עולה, כי ילדים שנולדו טרם המועד הם בעלי רמות גבוהות יותר של תנגודת לאינסולין ותזונה נאונטלית תת-אופטימלית, בהשוואה לילדים שנולדו במועד.

במסגרת המחקר השתתפו 56 ילדים בריאים בגילאי 4-10, עם התפתחות תקינה. מתוכם, 37 נולדו בשבוע 32 להיריון או מוקדם יותר, ו-19 שהיוו קבוצת ביקורת נולדו במועד במשקל לידה מעל לאחוזון 10.

החוקרים חישבו רגישות לאינסולין מדגימות תכופות של מבחן אי סבילות לגלוקוז במשך 90 דקות, וכן אספו נתונים פרינטליים, תזונתיים ונתוני גדילה באופן רטרוספקטיבי מהרשומות הרפואיות של המשתתפים.

הרגישות לאינסולין הייתה ירודה בילדים שנולדו טרם זמנם בהשוואה לילדים שנולדו במועד (13.8 לעומת 30.6 בהתאמה). לא נמצא קשר בין תזונה נאונטלית ורגישות לאינסולין. אולם, כל התינוקות הראו צריכת חלבונים בלתי הולמת בחודש הראשון, ובהמשך צריכת שומנים מוגברת.

על-פי דיווחי החוקרים, פגים עם עלייה גדולה יותר במשקל היו בעלי רגישות נמוכה יותר לאינסולין. בנוסף, נמצא קשר בין צריכת פחמימות מוגברת בחודש הראשון לחיים ובין עלייה גדולה יותר במשקל מהלידה. לא נצפה קשר בין עלייה במשקל וצריכת חלבונים או שומנים.

החוקרים מסכמים ואומרים, כי החשיפה המוקדמת לפחמימות עלולה לשנות לצמיתות את מטבוליזם השומן, ולכן להסתיים בעלייה גדולה יותר במשקל ובתנגודת גבוהה יותר לאינסולין מאוחר יותר בחיים.

Pediatrics 2006;118:1943-1949

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה